CITAT (Överbölingen @ 13-01-2012, 20:03)

Men är det inte danska terrorister då? Vi har ju stulit landamären från Danmark en gång i tiden.
Nu skämtar jag inte. Vist är det åt h-e att det finns element i vårt land som tror att problem kan lösas genom mord och avrättningar.
Hoppas att polisen hittar ett bra spår så att förövarna hamnar där de ska hålla till.
För min del får gärna storsvenskarna återbörda skåneland till danmark,jag skulle med glädje bli dansk medborgare liksom mina förfäder har varit.Dessutom verkar danskarna kunna handskas med dessa problem betydligt bättre.
Såg i nyheterna igår att brevbärarna i seved inte vill dela ut post utan nu skall man rekrytera några "infödingar" till brevbärare i området,posten må gärna rekrytera vem som nu vill bli brevbärare men detta är ju helt fel signaler.
Man har gett upp,vissa områden skall lämnas åt sitt öde,polis,räddningstjänst och nu post har stora problem att göra sitt jobb.Allt på grund av en totalt misslyckad integreringspolitik som resulterat i ett enormt utanförskap för dessa invandrargrupper.
Malmö,Södertälje,vissa Stockholmskommuner har i åratal påtalat problemen,inget görs.
Krafttag måste tas,polisen måste ta sitt ansvar o i samarbete med regering o riksdag få utökade befogenheter i jakt på vapen m.m.
Man behöver kanske utöka antalet poliser i malmöområdet kraftigt så att polisnärvaro finns i områdena hela tiden o på så sätt stävja gängen.
Vet om att vissa åtgärder har vidtagits och som gett viss positiv respons men det varar inte,när polis efter ett tag tvingas minska sin närvaro återkommer problemen.
Ulf