CITAT (*Stintan* @ 14-01-2012, 12:15)

Verkar finnas många potentiella sverigedemokrater här på forumet

det finns nog både sossar och moderater som har korpgluggarna öppna utan att de för den skull byter parti

CITAT (malarmaster @ 14-01-2012, 11:52)

För min del får gärna storsvenskarna återbörda skåneland till danmark,jag skulle med glädje bli dansk medborgare liksom mina förfäder har varit.Dessutom verkar danskarna kunna handskas med dessa problem betydligt bättre.
Såg i nyheterna igår att brevbärarna i seved inte vill dela ut post utan nu skall man rekrytera några "infödingar" till brevbärare i området,posten må gärna rekrytera vem som nu vill bli brevbärare men detta är ju helt fel signaler.
Man har gett upp,vissa områden skall lämnas åt sitt öde,polis,räddningstjänst och nu post har stora problem att göra sitt jobb.Allt på grund av en totalt misslyckad integreringspolitik som resulterat i ett enormt utanförskap för dessa invandrargrupper.
Malmö,Södertälje,vissa Stockholmskommuner har i åratal påtalat problemen,inget görs.
Krafttag måste tas,polisen måste ta sitt ansvar o i samarbete med regering o riksdag få utökade befogenheter i jakt på vapen m.m.
Man behöver kanske utöka antalet poliser i malmöområdet kraftigt så att polisnärvaro finns i områdena hela tiden o på så sätt stävja gängen.
Vet om att vissa åtgärder har vidtagits och som gett viss positiv respons men det varar inte,när polis efter ett tag tvingas minska sin närvaro återkommer problemen.
Ulf
det här med postgången i seved är bara så jävla urdumt så det finns inte ord för det! bort med buset bara!
CITAT (Aqvakul @ 14-01-2012, 12:19)

Ska det diskuteras får det gärna bygga på fakta och inte på hörsägen eller allmänt tyckande...
allmänt tyckande kan aldrig vara fel på ett forum.
CITAT (Huggorm @ 14-01-2012, 13:16)

Ett stort problem är ju att ungdomar som ägnar sig åt brott inte stoppas i tid, utan får fortsätta till de vuxit upp till fullfjädrade gangsters. En lösning kan vara att utdela en vuxens straff, men låta målsman ta det. Då kanske föräldrarna blir lite mer intresserade av att styra upp sina barn mot hederliga liv.
som med hundar då - gör min hund nåt skit så är det jag som får stå för det!

CITAT (Eva i Skåne @ 14-01-2012, 13:14)

Det är förfärligt att läsa vad som skrivits i tråden sedan jag somnade i natt. Snacka om att fördomarna blomstrar
Det märkliga är att de som har flest åsikter i debatten verkar vara de som varken bor i närheten av Malmö eller (kanske) har satt sin fot där./.../
du får börja med att lyssna på skånepåg då, han verkar ju bo mitt i smeten.