ENGLAND tror jag är förklaringen till din stackars systers ideer, inte att hon är överbeskyddande. Jag hade hakan ständigt vid knäna när jag umgicks med Britter som hade småbarn. Vet inte om det gäller alla eller om det faktiskt finns de med sunt förnuft (var ihop med en Skotte tio år, däruppe verkade de helt normala

). Herre min skapare vilka otroliga saker jag fick höra... Nu minns jag inte alla tokerier, men ska försöka komma ihåg någon. Hm. Bada, ja, de fick inte bada i badkaret efter de ätit mat (flera timmar) för då skulle de dö(OBS! Inte ens med två cm vatten och mamma bredvid. De kunde DÖ). Syskon av olika kön fick inte dela rum, för de kunde bli kontrollerade och anklagade för incest (gällde för barn på några år!!!). Man fick INTE ta kort på sina barn nakna. Ever. Barna fick aldrig se dig naken. Så var det massa saker med dem som spädbarn som jag inte minns.. De skulle ha vantar på så de inte rev sig (har jag sett här med nu). Låter inte så knepigt kanske, men jag minns att hela synen på barn var sååå skruvad! Din stackars syster yster kanske inte kan värja sig mot den konstiga omgivningen och tror att de har rätt. Min erfarenhet är från mitten av -90 talet, men det låter inte som om det hänt så mycket på den fronten. Önskar jag mindes alla tokerier, men det är en stund sedan... Läste en gravidtidning där de rekomenderade gravida att inte dricka mer än 8-9 koppar kaffe om dagen. Där kan man säga att de inte riktigt håller Svenska linjer heller men så är deras kaffe mer vatten än kaffe

Detta var för tio år sedan när kompisen blev gravid så köpte jag tidningen åt henne på skoj.