CITAT (4:an @ 15-01-2012, 09:23)

Jag bor i Malmö...dessutom i ett av de utsatta områdena. Jag är aldrig rädd i Malmö. Själv känner jag mig och är helt trygg i området och hör och häpna nu men jag skulle inte vara rädd att gå i Rosengård sent på kvällen heller. Det är oroligt i Malmö och ni som uttalar er får vara försiktiga så ni inte spär på detta. Det är synd att Malmöbor känner att de inte vågar röra sig i alla delar av Malmö, för hade de gjort det så hade det kanske inte varit så oroligt, men folk gömmer sig bakom sina dörrar och snackar istället. Vad vi skall se istället är att problematiken handlar om ett utanförskap och uppgivenhet. Är jag uppgiven och vet att jag inte har en chans i samhället så spelar det ju ingen roll vad jag gör, eller hur? Som sagt var, jag både bor och arbetar på ett mycket utsatt område i Malmö och vet vad jag pratar om.
håller med, där man född, uppvuxen, bor så är man ju i princip inte otrygg, tyvärr gäller inte det äldre människor.
tror inte dessa kriminella element att de har en chans? de vill ju ha pengar och makt och det får de ju genom gängbildning, handel med illegala vapen och narkotikaaffärer.
sen att det kanske inte är ett svensk sätt att göra karriär, tja, det är som det är.
även om det är trist så det värsta man kan göra, tror jag, är att försöka förklara bort verkligheten.