Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Nu har katten släpat in en råtta igen!
          merlin68
          Inlägg 16-01-2012, 08:26
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem nr: 28 369

Usch ... inatt lät det så konstigt från nedervåningen, ett knastrande krasande ljus. När jag gick ner imorse såg jag en låååång råttsvans och två framtassar och gallan liggande på hallmattan sick.gif
          Katten verkade ha haft kul inatt sad.gif Nu ligger han här och sover sött.
          För det mesta släpar han hem sork och en och annan fågel, den största fågeln var en trast.
          Min förra katt var en ännu bättre jägare...en gång försökte han dra in en flaxande mås genom kattluckan -fear-.gif
          Nu ska jag ta mod till mig och plocka upp kvarlevorna efter råttan.

Redigerat av merlin68: 16-01-2012, 08:27

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          omk
          Inlägg 16-01-2012, 20:59
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem nr: 32 435

Av mina fyra, är det bara en bär in, och äter upp, sitt byte (Isis, A-katten). Lämnar galla och lite tarmar, och trots att 3/4 av hallgolvet är trä, äter hon BARA på mattan !! blink.gif confused.gif

Av de andra tre, är det bara två av dem fångar nåt (Kajsa och Mollis), men de äter ute, de bär iaf inte in det.
          Mollis är lite skygg (lägst på rangskalan) och Kajsa är en tuffing, van vid "utelivet" ...

Lilla fröken Benbrott (Tillis) har, som ni kanske förstår på smeknamnet, ett lite snett bakben, så hon fångar aldrig nåt, utom möjligen gräshoppor, fjärilar och flugor och de finns det ändå gott om, döda, innanför fönstren, på sommaren.

Däremot brukar Isis (A-katten) ibland lämna över döda möss till Tillis (som aldrig själv fångar nåt och som inte riktigt vet vad hon ska göra med dem, men de är kul att leka med, ett tag iaf ...)

Förrförra hösten hittade jag en mumifierad mus bakom kylskåpet ...

Har man utekatter får man acceptera dessa "missöden" (sic ! w00t.gif ) ...

Edit; det som bäres in, är nästan bara möss och sork. Några näbbmöss (som aldrig äts upp). Ytterst få fåglar. En gång en fladdermus. Och en gång en ödla, som tappade svansen ! Och DEN var intressant ... Själva ödlan smet ut gm ytterdörren igen ...

Redigerat av omk: 16-01-2012, 21:04

--------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-01-2026, 18:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon