Nevada
Nevada har ett stort huvudflor, om sommaren är varm kan den remontera i augusti/sept men då med enstaka blommor. Har inte kvar rosen då vi målade alla fönster och alla rosor fick klippas ner och så tog jag bort den då jag hade problem med rosenstritar år efter år, den var sagolik med alla sina tusen blommor men blev sedan ful i bladen. Har dock systerrosen Marguerite Hilling som är rosa men lika stor, friskare titta i album/Moyesii rosor. Blommar på samma sätt.
Nevada blir 3 x 2.5 m och zon 6 så den frös aldrig. Min växte i öster och rosor behöver 5 - 6 tim sol om det ska blomma, skugga och rosor blir inte bra.
Renaissance rosorna är jag sval för, dom är klena och fryser lätt bort men du bor i zon 2 så det är en annan sak, annars är Austinrosorna allmänt bättre och doftar alla gott, du kan ha vilka du vill i snäll zon. Flora Linnea har många Austinrosor. Titta även i mitt album/Austinrosor.
En annan utmärkt rosfirma är www.rosenposten.dk
ligger i Danmark och skickar stora fina ex.
Tror inte man får bättre rosor på plats men du kan ju välja själv mellan krukorna då. Ibland får man vänta 2 - 3 år innan det blir riktig fart på rosorna, kraften går till rotsystemet först.