CITAT (Gunilla T @ 18-01-2012, 14:26)

Har lyssnat på en mycket intressant debatt, missade dock statsministern inledningsvis.
Björklund är som vanligt, mycket duktig och påläst på skolan och driver en rak linje. Själv är jag för dåligt insatt i skolans värld för att kunna bedöma hans skolpolitik. Björklunds enda svar på klimathotet var utbygd kärnkraft, inte särskilt problematiserat.
Åkesson har inte lyckats utvidga sina intressen till annat än invandringspolitiken. Att en sådan person skulle inneha en ministerpost är absurt, vi vet inget om vad partiet anser om den ekonomiska politiken, välfärd, arbestlöshet, klimat- och miljöfrågor och allt annat som hamnar på regeringens bord...
Tummen ner får Hägglund, sitter nog i en rävsax och får svårigheter att förklara den omsorg om människor som partiet säger sig stå för och den politik som har förts i verkligheten.
Juholt sa väl det som han bör säga och några poäng lyckades han få till men verkade ganska oengagerad.
Allra sämst tyckte jag Lööf framstod som, hon sa ju praktiskt taget ingenting utan radade floskler på varandra ..... tvångsoptimist?
Fridolin är alltid bra, han framstår ärligt som en människovänlig person men svävade på målet när det gällde vinster inom vården. Svag retorik i klimat- och miljöfrågor, där är jag klart besviken. Rädd för att stöta sig med potentiella väljare?
...och tummen upp för Sjöstedt, den mest intregrerade av dem alla! Härligt att lyssna på en ödmjuk person som har visioner och tankar om hur man kan arbeta för det goda samhället och äger förmågan att kommunicera detsamma.
Håller i stort sett med fast jag tycker Björklund bara snackar goja. Han vill göra sken av att kunna mer än han gör verkar det som. En Kalle Stropp som bara nuter av att få sola sig i glansen.
Reinfeldt tycker jag inte vann några poäng heller, dryg och hånfull.
Hägglund vet jag inte vad han gör där han verkar ha tappat allt Kd stått för.¨
Lööf ja vad säger man.. inte kan hon ha lockat några väljare iallafall. Sa väl ingenting egentligen.
Åkesson är ju ett skämt
Juholt gjorde bra ifrån sig tycker jag och gick inte på Reinfeldts elaka gliringar.
Fridolin hade jag nog väntat mig lite mer av, lite försiktig framtoning men bra ändå
Sjöstedt klart bäst, i honom har V hittat ett fynd som säkert kommer att vinna väljare.