Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Partiledardebatt
          *Stintan*
          Inlägg 18-01-2012, 09:43
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Nu på Svt 2. Lyssnar ni på den?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Gunilla T
          Inlägg 18-01-2012, 14:26
          Länk hit: #2

Gäster

Har lyssnat på en mycket intressant debatt, missade dock statsministern inledningsvis.

Björklund är som vanligt, mycket duktig och påläst på skolan och driver en rak linje. Själv är jag för dåligt insatt i skolans värld för att kunna bedöma hans skolpolitik. Björklunds enda svar på klimathotet var utbygd kärnkraft, inte särskilt problematiserat.

Åkesson har inte lyckats utvidga sina intressen till annat än invandringspolitiken. Att en sådan person skulle inneha en ministerpost är absurt, vi vet inget om vad partiet anser om den ekonomiska politiken, välfärd, arbestlöshet, klimat- och miljöfrågor och allt annat som hamnar på regeringens bord...

Tummen ner får Hägglund, sitter nog i en rävsax och får svårigheter att förklara den omsorg om människor som partiet säger sig stå för och den politik som har förts i verkligheten.

Juholt sa väl det som han bör säga och några poäng lyckades han få till men verkade ganska oengagerad.

Allra sämst tyckte jag Lööf framstod som, hon sa ju praktiskt taget ingenting utan radade floskler på varandra ..... tvångsoptimist?

Fridolin är alltid bra, han framstår ärligt som en människovänlig person men svävade på målet när det gällde vinster inom vården. Svag retorik i klimat- och miljöfrågor, där är jag klart besviken. Rädd för att stöta sig med potentiella väljare?

...och tummen upp för Sjöstedt, den mest intregrerade av dem alla! Härligt att lyssna på en ödmjuk person som har visioner och tankar om hur man kan arbeta för det goda samhället och äger förmågan att kommunicera detsamma.

Redigerat av Gunilla T: 18-01-2012, 14:28

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-01-2012, 16:32
          Länk hit: #3

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 18-01-2012, 14:26) *
          Har lyssnat på en mycket intressant debatt, missade dock statsministern inledningsvis.

Björklund är som vanligt, mycket duktig och påläst på skolan och driver en rak linje. Själv är jag för dåligt insatt i skolans värld för att kunna bedöma hans skolpolitik. Björklunds enda svar på klimathotet var utbygd kärnkraft, inte särskilt problematiserat.

Åkesson har inte lyckats utvidga sina intressen till annat än invandringspolitiken. Att en sådan person skulle inneha en ministerpost är absurt, vi vet inget om vad partiet anser om den ekonomiska politiken, välfärd, arbestlöshet, klimat- och miljöfrågor och allt annat som hamnar på regeringens bord...

Tummen ner får Hägglund, sitter nog i en rävsax och får svårigheter att förklara den omsorg om människor som partiet säger sig stå för och den politik som har förts i verkligheten.

Juholt sa väl det som han bör säga och några poäng lyckades han få till men verkade ganska oengagerad.

Allra sämst tyckte jag Lööf framstod som, hon sa ju praktiskt taget ingenting utan radade floskler på varandra ..... tvångsoptimist?

Fridolin är alltid bra, han framstår ärligt som en människovänlig person men svävade på målet när det gällde vinster inom vården. Svag retorik i klimat- och miljöfrågor, där är jag klart besviken. Rädd för att stöta sig med potentiella väljare?

...och tummen upp för Sjöstedt, den mest intregrerade av dem alla! Härligt att lyssna på en ödmjuk person som har visioner och tankar om hur man kan arbeta för det goda samhället och äger förmågan att kommunicera detsamma.

Håller i stort sett med fast jag tycker Björklund bara snackar goja. Han vill göra sken av att kunna mer än han gör verkar det som. En Kalle Stropp som bara nuter av att få sola sig i glansen. thumbdown.gif

Reinfeldt tycker jag inte vann några poäng heller, dryg och hånfull. thumbdown.gif

Hägglund vet jag inte vad han gör där han verkar ha tappat allt Kd stått för.¨ thumbdown.gif

Lööf ja vad säger man.. inte kan hon ha lockat några väljare iallafall. Sa väl ingenting egentligen. thumbdown.gif

Åkesson är ju ett skämt thumbdown.gif

Juholt gjorde bra ifrån sig tycker jag och gick inte på Reinfeldts elaka gliringar. tummenupp.gif

Fridolin hade jag nog väntat mig lite mer av, lite försiktig framtoning men bra ändå tummenupp.gif

Sjöstedt klart bäst, i honom har V hittat ett fynd som säkert kommer att vinna väljare. tummenupp.gif

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 19-01-2012, 08:50
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (*Stintan* @ 18-01-2012, 16:32) *
          Juholt gjorde bra ifrån sig tycker jag och gick inte på Reinfeldts elaka gliringar. tummenupp.gif

Fast du tycks ju vara ganska ensam om din åsikt att Juholt skötte sig bra.
          Se här
          Gita

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-01-2012, 09:27
          Länk hit: #5

Medlem

CITAT (Gita @ 19-01-2012, 08:50) *
          Fast du tycks ju vara ganska ensam om din åsikt att Juholt skötte sig bra.
          Se här
          Gita

Med tanke på hur utsatt han har varit/är så tycker jag han gjorde bra ifrån sig. Jag är inte ensam om det utan hörde samma bedömning från morgonsoffan i Svt idag på morgonen. De tyckte även detsamma som jag om Reinfeldt att han var så dryg, spydig och elak att det var på gränsen till mobbning av Juholt. Knappast värdigt beteende av en statsminister kan jag tycka och det kommer att slå tillbaka på honom själv och moderaterna var så säker.

--------------------

Citera

Inlägg i den här tråden
          *Stintan*   Partiledardebatt   18-01-2012, 09:43
          Anma   Ja.   18-01-2012, 09:47
          malcolm   nej   18-01-2012, 09:53
          Red Top   Lyssnar på P1. :yes:   18-01-2012, 10:39
          RibesRubusVitis   Slog över till musikradion för att slippa.   18-01-2012, 12:15
          Ugglemormor   Tittade på en film, visste inte ens om det...... :...   18-01-2012, 13:42
          gnon49   Har lyssnat på en mycket intressant debatt, missad...   18-01-2012, 15:40
          Gossen Ruda   Är i stort överens med din analys även om jag tyck...   18-01-2012, 16:03
          Elisabeth-Västkustkolonisten   Jag hade tyvärr tvättstugan   18-01-2012, 16:01
          malarmaster   så olika man kan uppfatta en debatt,reinfeldt öppn...   18-01-2012, 16:48
          *Stintan*   så olika man kan uppfatta en debatt,reinfeldt öppn...   18-01-2012, 16:55
          Gossen Ruda   Att Juholt läser ur manus har kanske sina orsaker....   18-01-2012, 17:00
          malarmaster   Att Juholt läser ur manus har kanske sina orsaker....   18-01-2012, 17:10
          Gossen Ruda   Skitsnacket går vidare, allt kan tydas till det vä...   18-01-2012, 17:38
          Kryddan03   :g: Det kanske inte hade varit så dumt med ett för...   18-01-2012, 21:08
          herkules   juholt fick mycket bra kritik av de som rapportera...   19-01-2012, 08:57
          Gita   juholt fick mycket bra kritik av de som rapportera...   19-01-2012, 09:28
          *Stintan*   "Mycket bra kritik", det är väl ändå en ...   19-01-2012, 09:41
          Gita   Tror du på det där så är du mer än lovligt naiv. ...   19-01-2012, 09:51
          herkules   Naiv eller inte. Jag tror faktiskt att Expressens ...   19-01-2012, 11:07
          Gunilla T   Synd bara att Sjöstedt står för en gammal mossig V...   19-01-2012, 11:56
          Red Top   Och tänk jag som tyckte att Sjöstedt var den enda ...   19-01-2012, 12:44
          *Stintan*   Men han föll rätt hårt på eget grepp. Sjöstedts r...   19-01-2012, 14:05
          Gita   Och tänk jag som tyckte att Sjöstedt var den enda ...   19-01-2012, 16:55
          Gossen Ruda   Ser man på världen genom blåa glasögon har man sin...   19-01-2012, 11:35
          Gunilla T   Ja, Sjöstedt var beredd, inte så svårt egentligen ...   19-01-2012, 13:45
          gnon49   Tyckte nog att FR kunde varit lite mer på bettet. ...   19-01-2012, 16:09

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 05:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon