CITAT (gnon49 @ 20-01-2012, 16:47)

Jag är säker på att media, oavsett politisk färg, är lika hänsynslösa i sin jakt på "sanningen". Särskilt om man inte tillhör dom stora drakarna. Denna gången var det Juholt som väckte medias uppmärksamhet o rapporterade. Medierna kan vara skoningslösa men skall ju granska makten för väljarnas räkning. Och Juholt tillhör ju makten eftersom han kan påverka beslut rörande landet.Man riktar nog in sig på den makthavare som klantat sig mest helt enkelt. Alliansen kommer att få sin granskning återigen vad det lider. Höga partiledare skall granskas stenhårt. Men när pressen samlas utanför privatbostaden tycker jag det gått för långt.
Ibland önskar jag faktiskt att jag vore lika blåögd som du. Det var länge sedan jag litade på vissa sk journalister. Framför allt de som säljer sig till skvallerpressen, som Aftonbladet och Expressen.
Den verkliga makten ligger givetvis hos den sittande alliansregeringen, inte hos oppositionen. Om det vore så, skulle det ju inte finnas någon anledning att kämpa för att komma i regeringsställning.