Full version: Tycker synd om Juholt
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
jaj-51
Karln har väl mer än otur och dåliga talskrivare?
Kanske sabotage ?

Nu igen Fel i sakfrågan

Det är väl ingen som troratt han själv styr och ställer, staben runt gubben måste vara svag?

Mins en tid på Volvo med Per Gyllenhamar, tre tjänstemän jobbade enbart med hans tal, intejuver och uttalande.
ALLA interjuver var förberedda med skriftliga frågor minst en månad i förväg.

Men beklämande för S men vems är felet?
Motti
Tycker inte ett enda dugg synd om Juholt ! som man bäddar får man ligga , han borde avgå efter alla fatala utalanden han gjort som bara har skadat sossarna .Som Moderat har jag hellre ett starkt sosseparti än ett starkt vänstern i regeringen !
Azur
Det är väl rätt uppenbart att vänsterfalangen inom (S) aldrig riktigt gillat Juholt och vill ha bort honom. Det var de som drev bort Sahlin också, vet inte riktigt vem de egentligen vill ha, Wallström är väl knappast aktuell längre.
Aqvakul
CITAT (Azur @ 17-01-2012, 22:23) *
Det är väl rätt uppenbart att vänsterfalangen inom (S) aldrig riktigt gillat Juholt och vill ha bort honom. Det var de som drev bort Sahlin också, vet inte riktigt vem de egentligen vill ha, Wallström är väl knappast aktuell längre.

Bra analys!
*Stintan*
Men behöver vi verkligen en tråd till om Juholt?
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 17-01-2012, 22:30) *
Men behöver vi verkligen en tråd till om Juholt?

Nej, knappast!
jaj-51
Fundera och tänk lite är Juholt är en medmeniska, eller är han bara en symbol för poletik?

Klart vi mins Monas pr gippo med tårar om en tobleråne och några blöjor.

Men fins det en mäniska bakom namnet+ eller är det bara att slakt som gäller?

sad.gif
*Stintan*
CITAT (jaj-51 @ 17-01-2012, 22:49) *
Fundera och tänk lite är Juholt är en medmeniska, eller är han bara en symbol för poletik?

Klart vi mins Monas pr gippo med tårar om en tobleråne och några blöjor.

Men fins det en mäniska bakom namnet+ eller är det bara att slakt som gäller?

sad.gif

Just därför så så tyckte jag inte att vi behövde ytterligare en tråd som folk kunde spy galla över Juholt i.
Det finns ju redan flera trådar där han diskuteras.
Pirum
Det är ändå oerhört märkligt att media lägger så mycket energi på vad de tror att Juholt vill, eller inte vill, göra när de knappt lägger någon energi på vad regeringen, både den i Stockholm och den i Brüssel, faktiskt GÖR. ranting.gif

Sedan undrar man ju hur (S) tänker ibland, nu har ju en misstänkt kvinnotrakasserare blir gruppledare (U*ban A*lin), även om skuldfrågan aldrig fullt utretts så kommer ju media att sätta vampyrgaddarna i det såklart. Politk handlar inte bara om att vilja, man måste kunna sälja in också, och där fallerar (S) grovt nu - och har gjort så de senaste 20 åren, minst, där man gång på gång gått emot sina egna medlemmars och väljares åsikter (där bl.a. EU-frågan lyser starkt - där körde ledningen över folket).
jaj-51
CITAT (*Stintan* @ 17-01-2012, 22:59) *
Just därför så så tyckte jag inte att vi behövde ytterligare en tråd som folk kunde spy galla över Juholt i.
Det finns ju redan flera trådar där han diskuteras.

Du har nog missat en hel del med din attityd, jag ser mäniskan Juholt.

Men vist vi har olika inställning spy får du göra själv.
Anma
CITAT (jaj-51 @ 17-01-2012, 22:10) *
Karln har väl mer än otur och dåliga talskrivare?
Kanske sabotage ?

Nu igen Fel i sakfrågan

Det är väl ingen som troratt han själv styr och ställer, staben runt gubben måste vara svag?

Mins en tid på Volvo med Per Gyllenhamar, tre tjänstemän jobbade enbart med hans tal, intejuver och uttalande.
ALLA interjuver var förberedda med skriftliga frågor minst en månad i förväg.

Men beklämande för S men vems är felet?

Fel länk va? Eller ska han tas bort med diesel particulate filter cleaner fluid? wink.gif
Motti
Juholt är ett riktigt stolpskott helt klart !märkligt för i alla år så har ju sossarna alltid hittat smarta politiker som Partiledare nu har de fått håll i en som sabbar allt för dom .Synd faktiskt eftersom jag som Moderat gillar utmaningar bland partierna !inte så kul om allt är självklart redan nu !
*Stintan*
CITAT (jaj-51 @ 17-01-2012, 23:07) *
Du har nog missat en hel del med din attityd, jag ser mäniskan Juholt.

Men vist vi har olika inställning spy får du göra själv.

Nu tror jag faktiskt att du missuppfattade vad jag menade. Jag tänker inte spy det gör andra så bra utan min medverkan. Jag tyckte bara att det var synd att Juholthatarna skulle få ytterligare en tråd att idka drev i. Dessutom blir det lätt rörigt när flera trådar samtidigt handlar om samma sak.

CITAT (Motti @ 17-01-2012, 23:35) *
Juholt är ett riktigt stolpskott helt klart !märkligt för i alla år så har ju sossarna alltid hittat smarta politiker som Partiledare nu har de fått håll i en som sabbar allt för dom .Synd faktiskt eftersom jag som Moderat gillar utmaningar bland partierna !inte så kul om allt är självklart redan nu !

Hur många gånger har du upprepat det där då?
Motti
Kan aldrig sägas nog många gånger Juholt är ett stolpskott !
Piccante
CITAT (Motti @ 17-01-2012, 23:56) *

du har glömt skriva att V är kommunister flirting.gif
Motti
Ops då !vänstern är komunister och jag vill inte ha dom i regeringen !
Aqvakul
CITAT (Motti @ 17-01-2012, 23:56) *

Du är otroligt tjatig!
jaj-51
CITAT (Anma @ 17-01-2012, 23:22) *
Fel länk va? Eller ska han tas bort med diesel particulate filter cleaner fluid? wink.gif

Ja oj vad fel det blev, vi får önska Juholt lycka till och hoppas han får bra stöd som hans föregångare.
Hittar inte artikeln i Expressen jag försökte länka till.

Jo ja jag har en liten miljöbil med diselmotor, den är svindyr i service kostnader.
kostnad för de första 12.000 mil är 30.000kr
herkules
juholt reder sig nog, helt ärligt så tycker jag mer synd om motti här på forumet, hon verkar har stora problem.
Alba
Men snälla - dra nu ett streck här och samla allt i en tråd om politik.
Snart kan man ju inte öppna en enda tråd.

Fortsätt i Gossens tråd - det var ett bra initiativ.
jaj-51
CITAT (Alba @ 18-01-2012, 09:56) *
Men snälla - dra nu ett streck här och samla allt i en tråd om politik.
Snart kan man ju inte öppna en enda tråd.

Fortsätt i Gossens tråd - det var ett bra initiativ.

Ett tips i all välmening läs trådens rubrik, därefter avgör du själv om du vil läsa och skriva i den.

Azur
CITAT (Markus_H @ 18-01-2012, 00:08) *
du har glömt skriva att V är kommunister flirting.gif

Det där är lite märkligt. VPK slutade vara K, men jag tycker inte de märkbart ändrat sitt program alls, så jag undrar vad de egentligen la in i termen "kommunist"? Är det bara den väpnade revolutionen de har skrinlagt, eller tror de inte t.ex. längre på avskaffande av privat äganderätt?
Bevara Sverige Svenskt har ju blivit Sverigedemokraterna så vi kanske skulle sluta kritisera dem för deras nazistiska rötter? Eller har vi olika standarder för 1900-talets två stora massmordsideologier nazism och kommunism?

Vad gäller Juholt har jag inga starka åsikter. Jag tycker han verkar vara en klon av Göran Persson med tysk porrskådismustasch. På gott och ont.
Gita
CITAT (Azur @ 18-01-2012, 12:50) *
Det där är lite märkligt. VPK slutade vara K, men jag tycker inte de märkbart ändrat sitt program alls, så jag undrar vad de egentligen la in i termen "kommunist"? Är det bara den väpnade revolutionen de har skrinlagt, eller tror de inte t.ex. längre på avskaffande av privat äganderätt?
Bevara Sverige Svenskt har ju blivit Sverigedemokraterna så vi kanske skulle sluta kritisera dem för deras nazistiska rötter? Eller har vi olika standarder för 1900-talets två stora massmordsideologier nazism och kommunism?

Vad gäller Juholt har jag inga starka åsikter. Jag tycker han verkar vara en klon av Göran Persson med tysk porrskådismustasch. På gott och ont.

Precis som du uppfattar jag det här med V kontra VPK som ett namnbyte utan egentlig mening, inget i politiken har väl förändrats. Jag hade trott på lite nytänkande och visioner från JS men hittills har hans uttalanden ju varit stockkonservativa och verkar mest som ett försök att ta partiet tillbaka långt före Schymans tid.
Gita
Gossen Ruda
Beträffande Juholt då. Han verkar vara en lugn och trygg person, väl påläst och liknande. En klippa. Tyvärr hoppar det då och då ut små grodor ur munnen, han pratar utan att ha hjärnan inkopplad till 100%. Kan han bara få bort den ovanan blir han svårslagen i debatter, han kan nog få FR att framstå som den tråkmåns han är. 95% bra, 5% tveksamt. Om man sen ogillar allt till vänster om mitten som en del här kvittar det dock, han är körd innan han ens öppnat munnen. Att kalla honom för stolpskott när man själv är en spark i luften på fel planhalva säger en del.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 18-01-2012, 14:04) *
Beträffande Juholt då. Han verkar vara en lugn och trygg person, väl påläst och liknande. En klippa. Tyvärr hoppar det då och då ut små grodor ur munnen, han pratar utan att ha hjärnan inkopplad till 100%. Kan han bara få bort den ovanan blir han svårslagen i debatter, han kan nog få FR att framstå som den tråkmåns han är. 95% bra, 5% tveksamt. Om man sen ogillar allt till vänster om mitten som en del här kvittar det dock, han är körd innan han ens öppnat munnen. Att kalla honom för stolpskott när man själv är en spark i luften på fel planhalva säger en del.

tummenupp.gif Väl talat!
Eva i Skåne

En tumme till tummenupp.gif
Gunilla T
Som svar på rubriken, ja, jag tycker synd om honom. Offentliga personer får tåla en hel del men det finns alltid en människa bakom rollen som inte är särskilt annorlunda än vi alla andra.
Gita

Menar du allvar?
Gita
gnon49
Juholt som privatperson kan man tycka synd om, men Juholt som partiledare o aspirant till statsministerposten, nej. Han kan ju välja att avgå om pressen blir för stark. Valet är hans.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Azur @ 18-01-2012, 12:50) *

Hur sade Lars Ohly alltid? En gång kommunist, alltid kommunist......

Har sett dom filmerna från V när dom var i forna DDR och bar sig åt. Festade med Ulbricht och åt all den mat som egentligen folk skulle ha och hade behövd.

Man ändrar inte tankesätt bara för att man byter partinamn.

Jag lyssnde lite på J.S. tal men det var dom gamla idealer han pratade om.

Elisabeth
Anma
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 18-01-2012, 16:09) *
Hur sade Lars Ohly alltid? En gång kommunist, alltid kommunist......

Har sett dom filmerna från V när dom var i forna DDR och bar sig åt. Festade med Ulbricht och åt all den mat som egentligen folk skulle ha och hade behövd.

Man ändrar inte tankesätt bara för att man byter partinamn.

Elisabeth

Exakt. Nya Moderaterna kommer aldrig att bli ett arbetarparti hur mycket de än försöker att påskina att de är det.
Huggorm
CITAT (Anma @ 18-01-2012, 16:16) *
Exakt. Nya Moderaterna kommer aldrig att bli ett arbetarparti hur mycket de än försöker att påskina att de är det.

Jag håller inte med, och eftersom jag tillhör arbetarklassen har min åsikt ändå viss tyngd.
anne-li i olofstorp

smiley_small_hug.gif tummenupp.gif flirting.gif Väl rutet!
Anma
CITAT (Huggorm @ 18-01-2012, 16:27) *
Jag håller inte med, och eftersom jag tillhör arbetarklassen har min åsikt ändå viss tyngd.

Så att sossarna kan inte förändras, vänsterpartiet kan inte förändras, men moderaterna kan?
Är det så du menar? Och om det är det så motivera tack.
Huggorm
CITAT (Anma @ 18-01-2012, 16:31) *
Så att sossarna kan inte förändras, vänsterpartiet kan inte förändras, men moderaterna kan?
Är det så du menar? Och om det är det så motivera tack.

Sossarna har gjort det omöjliga och förändrats till det sämre.
Gunilla T
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 18-01-2012, 16:09) *

Elisabeth

Tänk så olika man kan uppfatta saker och ting. För mig framstod Sjöstedt i allra högsta grad som en nytänkare och som inte bara kom med kritik utan även levererade lösningar.

Han fick nog de andra att framstå lite som testuggare....som saknade argument och tvingades ta till den gamla kommunistskräcken i stället.
Anma
CITAT (Huggorm @ 18-01-2012, 16:34) *
Sossarna har gjort det omöjliga och förändrats till det sämre.

Det var inte svar på min fråga. Jag vill ha svaret på min fråga. Tack.
Elisabeth-Västkustkolonisten

Anma var någonstans pratade jag im Nya Moderaterna? Jag pratade om V Håll isär kaffe och konjak
Anma
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 18-01-2012, 16:39) *
Anma var någonstans pratade jag im Nya Moderaterna? Jag pratade om V Håll isär kaffe och konjak

Jag vet vad du pratade om. Jag är läskunnig men du fattar uppenbarligen inte min poäng.
Huggorm
CITAT (Anma @ 18-01-2012, 16:38) *
Det var inte svar på min fråga. Jag vill ha svaret på min fråga. Tack.

Klart att alla partier kan förändras. Vissa har man dock större hopp om än andra.
malarmaster

du måste vara juholts sista trogne,väl påläst? han har iallafall inte ändrat stil efter semestern.säger en sak,får kritik för sakfel,får be om ursäkt dagen efter.
är det inte viktigt att en statsministerkandidat har hjärnan med sig?Hur fel kan det inte annars bli i kontakter med andra statschefer?
Jag såg redan från början att det inte skulle hålla med juholt,lögnare,opålitlig ,urusel ledare,samt,det vågar jag skriva,lite dum i huvudet( mindre intelligent heter det kanske).han kommer att bli utbytt inom det snaraste,dagens debatt visade dessutom upp den totala avsaknaden av ideer som socialdemokratin har idag.
oppositionsledarna idag är v och mp,s är totalt avhängda. ulf
gnon49
JS verkar vid ett första intryck vara en pragmatisk partiledare. Han har visioner men inser verkligheten. Även om jag inte delar hans visioner så verkar han vara äkta vara. Det är åtminstone mitt första intryck av honom. Hade han varit sosse hade alliansen fått se upp.
Gossen Ruda
CITAT (malarmaster @ 18-01-2012, 17:02) *
du måste vara juholts sista trogne,väl påläst? han har iallafall inte ändrat stil efter semestern.säger en sak,får kritik för sakfel,får be om ursäkt dagen efter.
är det inte viktigt att en statsministerkandidat har hjärnan med sig?Hur fel kan det inte annars bli i kontakter med andra statschefer?
Jag såg redan från början att det inte skulle hålla med juholt,lögnare,opålitlig ,urusel ledare,samt,det vågar jag skriva,lite dum i huvudet( mindre intelligent heter det kanske).han kommer att bli utbytt inom det snaraste,dagens debatt visade dessutom upp den totala avsaknaden av ideer som socialdemokratin har idag.
oppositionsledarna idag är v och mp,s är totalt avhängda. ulf

Håller inte med men finner det inte meningsfullt att debattera med någon som saknar proportioner.
Gunilla T
CITAT (gnon49 @ 18-01-2012, 17:31) *
JS verkar vid ett första intryck vara en pragmatisk partiledare. Han har visioner men inser verkligheten. Även om jag inte delar hans visioner så verkar han vara äkta vara. Det är åtminstone mitt första intryck av honom. Hade han varit sosse hade alliansen fått se upp.

Japp, brukar benämnas som trovärdighet...

Man behöver inte vara vänsterpartist för att erkänna en lysande debut i den första partiledardebatten. Dessutom läste jag in en slags respekt för lyssnarna, inga floskler och onödiga långa förklaringar - han talade till vuxna med den respekt som alla förväntar sig.
Huggorm
CITAT (Gunilla T @ 18-01-2012, 17:42) *

Man behöver inte vara vänsterpartist för att erkänna en lysande debut i den första partiledardebatten. Dessutom läste jag in en slags respekt för lyssnarna, inga floskler och onödiga långa förklaringar - han talade till vuxna med den respekt som alla förväntar sig.

Tvärtemot vad Mona Sahlin gjorde, om nu någon minns henne. Det var därför jag ogillade henne.
Gita
CITAT (Gunilla T @ 18-01-2012, 17:42) *

Jo, han är duktig, skulle platsa som ledare för vilket parti som helst. Synd att han valt fel!
Gita

CITAT (Huggorm @ 18-01-2012, 16:41) *
Klart att alla partier kan förändras. Vissa har man dock större hopp om än andra.

Ja, så klart att alla partier förändras. Sossarnas problem beror dock (förutom en pajas till partiledare) i hög grad på att man inte lyckats förändra politiken tillräckligt i takt med omvärldens förändringar.
Gita
Gossen Ruda
Nu är det nästan synd om alla journalister. De fick inte som de ville och jobbade för, att HJ skulle sparkas. Dags för skottpengar på vissa? Jag får rysningar när jag hör SVT:s reporter Kerstin Holm. fear.gif -fear-.gif Hennes klagande stämma: Kan du verkligen sitta kvar? Brrrrr. Fast nu sitter man på redaktionerna och slipar knivarna och vässar pennorna igen, ny dag och nytt möte på VU. devil.gif Fast mitt stalltips är att HJ sitter kvar men får förhållningsorder. Man vill garanterat inte ha en ny valomgång med extrakongress.
*Stintan*
Det skulle vara intressant att få veta hur de tänker och resonerar på VU. Tänker dom mer på stackars Juholt än vad som är bäst för partiet? Det borde ju vara det senare. Kommer Juholt nånsin att kunna bygga upp ett förtroende bland väljarna efter allt som skett? Tror knappast drevet kommer att upphöra om han sitter kvar och han får ju inte en chans att göra bra ifrån sig när varje ord han säger ska nagelfaras.
herkules
juholt är en av de sista socialdemokraterna, jag hoppas att han får sitta kvar och att vissa av hans parti"vänner" plus media låter honom göra sitt jobb.
juholt sopar borgarklassens folk ur talarstolen när det gäller, han är bra.
inte lika bra som min absoluta favoritpolitiker olof palme men det kan man inte begära.
tummenupp.gif

Gossen Ruda
Det är inte väljarna som han behöver flirta med utan media. Det är de som styr och ställer idag, förutom bloggare med tvivelaktiga avsikter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon