Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Största solrosorna, hur vill de ha det?
          Whiskuchi
          Inlägg 21-01-2012, 12:07
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

Jag har lovat barnen att vi ska odla solrosor i år, tror att de skulle tycka det vore jätteroligt med så stora växter. Jag köpte en sort som ska bli 420 cm (den största jag hittade), hur ska de sättas för att bli så stora som möjligt?

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Mia i trädgården
          Inlägg 21-01-2012, 21:30
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 341
          Medlem nr: 62 497

Vi brukar odla solrosor varje år. väldigt roligt och trevligt. Även grannarna uppskattar dem, för de ser dem på långt håll flera hus ner på gatan.

Jag brukar så lite olika sorter, och tar sådana för matlagning om jag vill ha ett större område med blommor (billigt och bra). Man kan låta dem ligga på blött hushållspapper för att vara säker på att de gror så de inte är behandlade på något sätt för att hålla till matlagning.

Tidig sådd, alt inomhus först, värme, mycket vatten och näring så växer de bra. Har hört att de kan gärna stå lite skuggigt för att växa sig höga för att försöka nå ljuset. Om det stämmer vet jag inte.

Går en rolig idé, berså av solrosor el labyrint- kanske kul att prova?

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 22-01-2012, 09:16
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

CITAT (Mia i trädgården @ 21-01-2012, 21:30) *
          Går en rolig idé, berså av solrosor el labyrint- kanske kul att prova?

Jag föreslog en berså igår men maken var inte alls lika pigg på idén som jag. Tråkmåns! wink.gif

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 14:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon