CITAT (andersen @ 22-01-2012, 12:34)

Övetydlig? då betyder ju det att cykel är förbjudet, det är ju en bild på en cykel med gulbakgrund och röd kant.
Så här skriver Skånskan om saken...
Malmö kidnappar cyklar.Det är övertydligt ja. Och skyltningen syftar till att det är förbjudet att parkera utanför cykelställ. Hur tydligt som helst.
Så här står det i artikeln:
"
När SkD besöker Triangeln på torsdagen så är det faktiskt så att det står 60-70 cyklar parkerade utanför cykelställen samtidigt som mer än hundra platser en bit upp mot Rådmansgatan gapar tomma.
Hur ser det ut i Hyllie?
– Där har vi än så länge inte skyltat upp att det är förbjudet. Där finns ju också ett jättestort cykelgarage. Men en del cyklister har börjat ställa sig på torgytan eftersom det är bekvämare."
Malmös cyklister är helt enkelt lata och tycker att det är för jobbigt att gå någon hundra meter eller vad det nu kan vara. För det verkar ju inte vara brist på cykelställen heller, de råkar bara inte ligga i omedelbar anslutning till tåget.
Så tolkar jag situationen i alla fall. Jag har dock aldrig varit på plats så om min tolkning är felaktig får ni gärna förklara för mig på vilket sätt i så fall.