Halaj!
Jag har en handhållen Garmin 60 Cx och är väldigt nöjd. 20-30 tim. batteritid (vanliga AA). Och bra precision, hittar plats på radie 3 meter som bäst. Den säljs inte längre utan motsvarande modell heter 62.
I bilen har jag min Motorola Defy pekmobil. Precis värdelös precision. Inne i stan, på smala gator kan din plats enligt GPS:en vara 200 meter från där du verkligen står. Suger batterier som om ingen morgondag fanns, med GPS på. Tänk på att du köpa en app också om du väljer att köpa en mobil isf. GPS
Jag tror att min GPS och mobils egenskaper är ganska vanliga för respektive elektronikgrunka.
Med GPS kan du också spara spår där du gått. Du kan också sitta hemma vid datorn och planera din färdväg, och sen ladda ner den till grunka.
Med mobil får du ju med en MP3spelare och kamera och så kan du ju ringa med den också!
Gå gärna in på garmins och magellans hemsidor och kolla.
Finns också en finsk klocktillverkare som heter Suunto som gör armbandsklockor med GPS (och pulsmätare och f-n och hans moster), men de är mest för folk med Bear Gryllskomplex och är inte billiga.
//T
|