Jag har inte läst denna tråden förrän idag, lite trött och sen med det mesta

Jag har inte sett Trädgårdstoppen så trädgårdarna var nya för mig, bortsett från reportage i tidningar och vänners foton.
Östenlens växtzon är extrem även för oss som bor på andra håll i Skåne.
Som pelargonidiot tyckte jag det var lite roligt med alla pelargonerna som hängde i ena trädgården. Inte att dom hängde där egentligen utan demonstrationen av hur dom vattnades. Han stod på stegen och släppte ner dom i buxbomshäcken där dottern dränkte dom i en balja. Det fick man se och så långt är jag med, men fortsättningen... Sen kastar hon tillbaka dom upp till mig

Ha ha, det skulle jag velat se. Man såg en liten sekvens där mannen gått ner något steg på stegen och vred sig för att ta emot vattnade krukor.
Säng i trädgården verkar underbart - om nån annan bär ut och in madrassen varje gång jag vill ligga där. Det är mycket jobb redan med stoldynorna och krypen har jag inte ens tänkt på förrän nu när jag läst här. Nej, nån säng blir det nog inte.
Badkar har jag också tjusats av i tidigare trädgårdsprogram, inbäddat bland väldofter som t ex lavendel, men är det inte problem med det också Wilmer? Smutsigt, fyllt med nedblåst skräp, fågelbajs och stopp i avrinningen? Jag bara spekulerar