CITAT (Jan Lindgren @ 26-01-2012, 18:16)

Hej!
Har du läst läkartidningen? Hela historien om läkaren är en stor skandal. Det fanns ingen som helst anledning att häkta henne. Förhören sköttes av inkompetenta förhörsledare. Åklagaren saknade helt kunskaper. RMV skötte inte sin uppgift. Hade inte läkaren varit en erfaren forskare som själv tog fram vetenskapliga undersökningar så hade hon kanske blivit fälld. I Sverige är åklagaren skyldig att även ta fram uppgifter som gynnar den åklagade. Hur ska en vanlig människa ha en chans i svenskt rättsväsende när det hela fungerar så illa.
MVH
Jan Lindgren
I den här frågan håller jag definitivt med dej.
I frågan om tortyr eller ej så måste jag bara få inflika mot Mottis argument med jämförelsen om att hon själv kan vakna uppemot 5 ggr/natt.
För det första så skulle det innebära att hon inte sover mer än 3 timmar allt som allt om hon vaknar med 30 min mellanrum.
Dessutom är det en himmelsvid skillnad på att vakna av sej själv mot att vakna upp på det här sättet som historien förtäljer eftersom man befinner sej i olika sömnfaser helt enkelt.
Förutom detta så är det inte svårt att föreställa sej, att under den pressade situation som hon befann sej, så är det mycket möjligt att hon kanske hade problem med att kunna somna om mellan väckningarna.
Så tortyr - jo det tycker jag att man visst skulle kunna kalla det.