Meriona: Insinuationer, som Jan Lindgrens, kan besvaras på olika sätt. Jag valde mitt...Har man inget att säga, så bör man helst dölja sin dumhet, än att yttra sig, och avslöja djupet av sin ignorans... Vi är bägge i 70-årsåldern, och har börjat resa på ålderns höst, till för oss okända, men fascinerande platser. Huggorm: Tack, det var en god berättelse du kom med. Vi åker inte själva, utan i en organiserad grupp, så vi blir självklart förda som kossor fram till det mest sevärda/omtalade. Vi har varit i Kina ett par gånger, och inser att vi inte har förmågan att klara oss på egen hand, i den utsträckning som vi skulle vilja, och framför allt kunde i våra yngre år. Du säger att Thailand var varmt, men det bör väl vara lika varmt i de andra länderna? Vi har vaccinationer mot de vanligaste allvarliga sjukdomarna, men bör man ta Ducoral t.ex.?
Resan som sådan börjar i Bangkok, 2 dagar, sedan norrut, in i regnskogen. Därefter sydost in i Kambodja, med bl.a. Angkor Wat.Vidare ned sydost, för att avslutas med flodfärd på Mekong till Saigon. Flera stopp under resan förstås, och de "fridagar" som finns inbokade, är de jag egentligen tänkte på. Vi skall bo på "komfortabla" hotell, men om man går ut och äter i en "närmiljö", vad bör man tänka på? Jag förstår att Bangkok är turistiskt - sådant undviker vi helst. Vad kan man köpa? Framför allt, vad skall man ha med sig av pengar? Duger det med Euro, eller kanske man bör ha Dollar? Är det lokal valuta som gäller? Hur är valutaväxlingen i de olika länderna ordnad?
Ninnisky: Jag läste ditt svar efter mitt inlägg, och det är synd att jag inte svarade på hans inlägg, så att det passade dig, men rena dumheter har jag svårt för.Kanske han tagit ett glas för mycket när han svarade...Jag skulle uppskatta dina råd, och ber om ursäkt om jag uttryckte mig så grovt, att du tog illa vid dig.
Redigerat av Bengalow: 26-01-2012, 22:17
|