CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 29-01-2012, 15:26)

Och varför skall man vara i svensk riksdag när man är bosatt i Finnland? Nej stintan jag har ingen förståelse för det att man talar om för alla andra vad dom skall gör aeller inte göra men själv gör tvärtemot
Maria Wetterstrand sitter inte i Sveriges riksdag längre. Familjen flyttade till Finland när Maria skulle sluta som språkrör och hennes man blev invald i den finska riksdagen. Tidigare bodde de i Sverige. Hon är gift med en finske politikern Ville Niinistö, som är ordförande för Gröna förbundet och sitter i Finlands riksdag sedan juni 2011.
Under den tid Maria var kvar i vår riksdag var hon mer eller mindre tvungen att flyga mellan länderna, en gång i veckan. En båtresa tar c:a 15 timmar en flygresa 1 timme. Har man två små barn, som de har, vill man nog inte slösa bort alltför mycket tid på att resa.
Hon har dessutom aldrig ens försökt att urskulda sina flygresor!
Jag är glad att hon inte valde att hoppa av den svenska politiken, innan hennes tid som språkrör löpte ut. Hon är, enligt mig, en av de bästa politiker det här landet har haft.
Att vissa människor måste flyga eftersom det är dyrare att åka tåg, är ett av skälen till varför MP kämpar så hårt för att begränsa flyget och satsa på tåg, helst höghastighetståg.
Ursäkta det kanske ovidkommande inlägget, men jag går i taket över alla orimliga påhopp, på människor man inte känner, som görs i forumet, utan att ha tagit reda på fakta.

PS. Jag återkommer med vad jag gör för att minska koloxidutsläppen.