CITAT (mamamaggan @ 29-01-2012, 17:56)

Har svårt för råttor/möss men jag måste erkänna att de är ganska söta. Roliga namn , antar att de speglar deras personlighet.
Många tycker man är konstig som har dom som husdjur fast dom är ju helt annorlunda en vilda. En av dom första råttorna jag hade var kraftig och tjock hane (omplacering så han var äldre) var ganska rädd för han i början men han var en underbar och snäll råtta fast hans ganska bryska utseende.
CITAT (Iren @ 29-01-2012, 19:11)

Men så söta! Originella namn:-)! Är alla lika snälla som dom ser ut....
Klart dom är snälla

bara man inte doftar katt om man ska klappa dom

CITAT (Rebecca @ 29-01-2012, 19:21)

Åh! Mårten ser exakt ut som min systers råtta Oreo, fast det är en hona. Så himla fina! Jag älskar tamråttor sedan min syster köpte sina två för snart ett och ett halvt år sedan. Oreo är dock lite plufsigare... men lika mysig ändå. Den andra, Canela (till vardags Nela) är ett riktigt litet energiknippe som är oerhört nyfiken på ALLT. Lite lik din Rymmis

Vad roligt att se dina fina vänner! Speciellt Sören blev jag lite kär i, vad fint tecknad han är!

Har du bilder ?
Ja det är lätt att fastna för dom, trodde aldrig jag skulle fastna för råttor då pappa tog hem en (han jobbade då i djuraffär) för många år sen, efter det har både jag och mamma och mormor haft råttor i omgångar. Underbara är dom.
Bägge mina råttjejer är väldigt nyfikna och ska undersöka allt, dom kelar inte alls utan runt runt runt. 5sek kan dom sitta i famnen och bli klappade sen vill dom upptäcka. Pojkarna är lite segare och dummare

tjejerna är riktiga akrobater på några sek är dom upp från golvet till längst upp till hatthyllan.