Jag har faktiskt räknat alla 4 dagarna ! Det har jag inte gjort förr om åren. Fredag och måndag en stund på förmiddagen och lördag och söndag en stund på eftermiddagen. Dessa fick jag ihop:
Hackspett 1 Koltrast 5 (hade 8 st (!) en av dagarna i förra veckan, men nu i helgen "bara" 5 ...) Björktrast 2 Entita 3 (eller om det är talltita ... Nja, det BÖR vara entita !) Blåmes 7 Talgoxe 7 Nötväcka 2 Nötskrika 4 Skata 5 Grönfink 16 (kanske lite lågt uppskattat; jag har en hel flock här !) Domherre 4 Gulsparv 7
Sen hör jag både korp och något slags uggla (?), men de kommer ju inte till fågelbordet direkt ... Jag bor i ganska kargt blandskogslandskap med sjöar och några få, halvt igenväxta, betesytor.
Edit; matar med solrosfrön, hirs, talgbollar, jordnötter, äpplen, päron och russin. Ibland banan. Har både matare och fågelbord, men lägger även ut en hel del direkt på marken/snön inne i ett buskage.
Redigerat av omk: 30-01-2012, 20:51
--------------------
Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein
|