CITAT (Peztis @ 05-02-2012, 16:53)

Då kanske det kan vara ide att köpa till plast och låta glasen stå i tre-fyra år och då montera dem...
Han som levererade mitt växthus varnade mig dock för att om det kommer in fukt emellan glasen så kan det vara näst intill omöjligt att få isär rutorna ifrån varandra. Eftersom mitt växthus stod omonterat ganska länge så var jag oerhört nervös för detta även om jag täckt med presenning ordentligt. Det funkade dock finfint.
Vad du kan ta med i beaktande är dock vad kostar det att ersätta en eller två rutor mot att köpa dem extra som plast? Eftersom Willab tydligen levererar plasten som extra, glasen får man i alla fall. (Om du nu köper fr Willab, vill säga.)
Värt att fundera på, absolut! Visste inte att det var så det fungerade på Willab..... Har iofs tittat mest på Hobbyväxthus, och de har bara plast.
Vad gäller glasen så går det att få isär dem, man får bara föra dem i sidled när man ska lossa dem. Ytspänning eller någon annan fysikalisk kraft

CITAT (jaj-51 @ 05-02-2012, 19:37)

Glas är vackrast.
Det fins en bred kanal plast som är något så när (Willab)
Välj glas på framsidan och plast i tak och baksidan och gavlar (eller gavelspetsen)
Blir jätte lätt att isolera med bubbel plastom det bar är framsidan kvar när du vill förlänga sesongen.
Jag ångrar mig nu efter några år med helglas huset.
VäxthusetDet är ett jättebra förslag, men tyvärr fungerar det inte riktigt eftersom kommer ha en kortsida som "framsida" mot resten av trädgården, och därmed också en kortsida som baksida mot ett plank.... Men jag gillar tanken. Ska absolut fundera på det!