Godmorgon (04:14 Allahelgonafton...)
Om du läser La Stregas tråd
som finns här så är vi flera som anger att vi de facto dricker (fast kanske ingen skrev sprit?) på helgerna....
Och skriver man "dricker" behöver ju inte det innebära att man bälgar i sig sprit.
Själv har jag på mycket nära håll sett folk alkoholiseras utan att man kan göra ett dugg, MEN det innebär inte att jag har blivit absolutist eller inte vågar stå för att jag dricker.
P.g.a. mitt jobb är det inte ens säkert att det blir på helgerna utan MITT I VECKAN!!!!! (Jag skall strax iväg och jobba trots att det är "Röd dag".)
Eftersom jag dessutom är amatörmusiker och är ute och spelar ibland (mest om helgerna) ser jag rätt så mycket alkoholkonsumtion.
De allra flesta AV DE SOM DRICKER (alla som är ute och partajar dricker givetvis inte... Nå´n

skall ju köra hem .....) klarar att hantera "spriten" och har stor glädje av den.
Vi musiker måste vara nyktra när vi spelar (åtminståne "min grupp") och som nykter ser man även avigsidorna.
Sinnena trubbas som bekant av när man intager alkohol. (på gott och ont)
Själv gillar jag inte starksprit, inte ens Whiskey eller conjac. En gin-tonic är väl ok.
Men helst konsumerar jag öl och gärna vin.
Dock är jag ingen vinkännare som kan känna vad det är jag dricker.
Nivån ligger ungefär på att skilja på Rött och Vitt vin!!!!
Jag har aldrig mig veteligen aldrig blivit ifrågasatt av "partyprissar" om varför jag INTE dricker när jag varit ute och varit nykter... (Förekommer ibland....)
Ej heller har någon ifrågasatt NÄR jag dricker, av folk som föredrar att vara nyktra.
Det är väl bra att vi som vuxna själv får bestämma hur vi vill göra (så länge vi klarar av alkoholen) och inte behöver skämmas för att vi tar oss en "jäkel".
SKÅL!!!!