CITAT (Gita @ 07-02-2012, 06:45)

Sen är det ju för övrigt inte bara inom brandkåren fiffel, mutor och korruption förekommer. Har ni redan glömt bort Göteborg Energi eller Göteborgs spårvagnar.
Gita
ännu en kul diskussion.om en företagare försöker undkomma skatt genom något svartjobb kan det resultera i straffskatt,åtal för bokföringsbrott o i förlängningen riskera fängelse,gör man det på en brandstation eller liknande samhällsägd inrättning är det ett friskt intiativ.
gick en film för många år sedan,Nionde kompaniet,om hur man tjänar grova pengar genom att utnyttja ett regemente o dess resurser.
brandmännen här har väl inte gått så långt men nog skulle de redovisat inkomsterna då de utnyttjar kommunens anläggning.vet cheferna om detta blir de säkert åtalade.
Nu förekommer det säkert liknande saker runt om i sverige,det finns mutor o skandaler i varje kommun,jag ser bara i min egen o i närliggande kommuner,tyvärr vill inte tidningarna skriva om det trots dokumentation.Älmhults kommun fick avsätta två chefer i rad för korruption. straffet för dem,höga avgångsvederlag o notis i tidningen.mutor förekommer i upphandlingarna,stora företag har företräde mot små lokala,detta har jag själv upplevt i flera kommuner.
Sverige är visst korruperat,kanske inte lika mycket som andra länder men visst drar offentliga tjänstemän nytta av frikostiga rabatter i vissa affärer,badtunnor fritt levererade,tv-apparater m.m. allt i utbyte mot kommunala beställningar.
Rota i det ni journalister om ni vågar.hittils skrivs det inget lokalt.kanske av rädsla för olika krångel ? el,sophämtning m.m kan ju fallera?. Ulf
Redigerat av malarmaster: 07-02-2012, 07:28