Jo, staket, jag vet. Men det ska finnas tid till allt också. Tänkte först att jag kunde börja med potatis nästa år om vi inte hinner få upp staket. Det har jag tidigare fått ha ifred. Men - det var innan vildsvinen kom och bökade upp halva tomten, rabatter, gräsmatta, och framför allt runt jätteeken. Finns väl ingen som tror jag får ha potatisen ifred för dom? Det blir att börja i liten skala och odla i kragar hela tiden täckta med fiberduk.
Vi har några andra projekt som går före staket. Vi vill t.ex. kunna använda badrummet också!
Projekt för trädgården finns hur många som helst, annars. Läplantering mot norr. Renovera jordkällaren. Stoort grönsaksland, med mycket potatis o rotsaker, så man är nästan självförsörjande på potatis och lök, och nästan på morötter o palsternackor. Nya fruktträd (med skydd mot alla som vill äta upp dom!). Nu finns ett rötaangripet äppel-familjeträd, som min duktige bror nästan dömde ut.
Och snälla, håll tummarna med oss att vi inte har vattensork! Åkersorken är nog besvärlig.
--------------------
Hälsningar Eva
|