Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> elefanttunga
          theresen
          Inlägg 07-02-2012, 22:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 175
          Medlem nr: 53 971

hej.

har en elefanttunga - haemathus albiflos

jag VET att man inte ska plantera för ofta men nu har det blivit att det har blivit två plantor i en kruka och den kröp ur krukan så... jag skulle dela dessa men var för snabb och fick inte med rötter på den ena, jag påtade ner i jord ändå men undrar om det är kört eller värt att vänta på?

jag fick den ena att blomma för 5 1/2 år sen och undrar ju då hur lång tid tar det mellan blomningarna?
          är kanske inte jätte snäll vid dom men har varit lite snällare nu i somras och då växte det som tusan och resulterade i att jag fick en extra.

dom står i söderfönster och rumpstemperatur året om och jag vattnar på fat ibland men dom blir sällan helt fuktiga ändå upp på ytan.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 11-02-2012, 22:20
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

Mina tar jag ut efter att frostrisken är förbi och tar inte in förens det går ner mot +1c. Dock är dom känsliga mot för mycket vatten, så ska dom stå under bar himmel är det viktigt med lucker och grusigjord. Jag avhärdar dom först mot vårsolen ute annars bränns dom när dom inte är vana vid solen sen senare efter avhä'rdning tål dom sol, minas står sen i sydöst läge ute. Ger regelbundet med näring under sommaren och sen på hösten tar jag in dom och så stor dom inne nästan helt torra hela vintern i rumstemp. Mina blommar lite när som ibland på vintern-våren ibland på sommaren-hösten. Sidoskott får lätt rötter på nytt, sätter dom i lucker jord sp brukar det komma rötter efter någon vecka.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-08-2025, 13:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon