CITAT (herkules @ 21-02-2012, 00:45)

jag har hela mitt liv i iphonen, kalendrar, egna och sådana som jag delar m andra på nätet, banken, hela mitt nät-sociala-liv, fejjan, mejl, sms, mms. alla mina bilder tas med iphonen, inköpslistor, påminnelse, spotify, musikvideos, musik, spel, whats app (gratis sms å mms) viber (ringa gratis) radio, tv. positivt eller negativt, det väljer man själv.
Jag har det ungefär likadant, bortsett från att jag vägrar Facebook, inte delar min kalender med någon annan och föredrar Itunes för musik. Kalendern har jag synkad med min jobbdator så jag har alltid koll på möten etc. och vad jag gjorde innan det fanns telefoner med mail vet jag inte.
Och nej, jag stänger inte av telefonen om jag inte flyger - däremot kan jag mycket väl låta bli att svara i den, eller ignorera mail/telefonsamtal/SMS...
Har inte speciellt mycket appar, eftersom jag tycker många av dem är onödiga, men en del är superbra;
Har en app för träning som hjälper mig ha koll på avstånd, tid, hur fort det går olika sträckor etc (vilket är väldigt motiverande för mig!), älskar Angry Birds och har alla tre, men bortsett från det är det ganska tomt.
Det är naturligtvis upp till var och en att ha vilken telefon, men precis vilka tekniska finesser man vill på. Så länge man är nöjd med vad man har.
OM man nu
tvingas ha en speciell telefon via jobb så behöver man ju faktiskt inte utnyttja något annat än ringfunktionen. Visst är smartphones ofta en smula större, men det FINNS faktiskt mindre modeller också - Sony Ericson har en Xperia X10 mini som är mindre än alla telefoner jag någonsin har haft (och det är faktiskt inte så många - 4 totalt på över 15 år)....
Redigerat av KRT: 21-02-2012, 11:25