Full version: App Lapp Sa
Sidor: 1, 2, 3, 4
Meriona
Allt detta tjat om appar hit och appar dit, varenda jäkla företag skryter om att "nu är den nya appen ute". Inte Odla.nu än tror jag, eller har jag missat nåt? ohmy.gif
Jag har ingen sån där I-Fån, inte vill jag ha heller, men snart så måste jag väl eftersom vi troligen ska göra om hela telefonisystemet på jobbet. Tack snälla chefen för att jag får en klumpig pryl som inte får plats i fickan! ranting.gif Klart man borde vara tacksam - eller? Blä!

Kan nån försöka övertyga mig om att skrället har fördelar? Men passa er, jag är beredd med en massa motargument.... naughty.gif

Blomstertanten
Nä du, det var bättre förr när en telefon var en telefon! flirting.gif
Noak
Jag har ingen och jag vill inte ha någon heller. Så det så! Klarar mig alldeles utmärkt ändå!
Anma
Samsung galaxy är mycket bättre. biggrin.gif
Meriona
Bra bra. Tre mot noll.

Nähä, där kom en sån där android-anhängare emellan. Gissar jag alltså. wink.gif
Ingela i Segersberg
Jag har inte heller någon, och inte tänker jag skaffa heller. Har bara en telefon som är bara en telefon!
Huggorm
Telefoner skall kosta tresiffrigt, och då slipper man alla smartphones
Meriona
CITAT (Huggorm @ 20-02-2012, 19:09) *
Telefoner skall kosta tresiffrigt, och då slipper man alla smartphones

Ja det är säkert sant, den här är ju gratis. sad.gif
Iren
CITAT (Anma @ 20-02-2012, 20:05) *
Samsung galaxy är mycket bättre. biggrin.gif

Absolut:-)!
Meriona
5 mot 2 nu. Jag kanske borde startat en omröstning istället, men det vet jag inte hur man gör.
Anma
CITAT (Meriona @ 20-02-2012, 19:06) *
Bra bra. Tre mot noll.

Nähä, där kom en sån där android-anhängare emellan. Gissar jag alltså. wink.gif

Android rules! biggrin.gif
*Stintan*
Jag har ingen och behöver ingen heller känns det som. Fast jag gillar ju tekniska prylar så man ska aldrig säga aldrig rolleyes.gif
Huggorm
Jag förstår inte hur alla moderna telefoner överlever, i min ficka skulle displayen spräckas ganska snart. Men är man mera inaktiv än mig så kanske det funkar
Meriona
VET du vad Stintan! Dig hade jag verkligen räknat med! ohmy.gif

CITAT (Huggorm @ 20-02-2012, 19:16) *
Jag förstår inte hur alla moderna telefoner överlever, i min ficka skulle displayen spräckas ganska snart. Men är man mera inaktiv än mig så kanske det funkar

Vad gör du då? Jag menar om man vandrar eller så så kan det väl inte vara så vilt?
Huggorm
CITAT (Meriona @ 20-02-2012, 19:17) *
Vad gör du då? Jag menar om man vandrar eller så så kan det väl inte vara så vilt?

Det borde ju räcka att man går emot ett träd eller vad som helst
Meriona
CITAT (Huggorm @ 20-02-2012, 19:18) *
Det borde ju räcka att man går emot ett träd eller vad som helst

Men du får väl styra dig lite?
Nej jag ska ju hålla med dig, förlåt! wink.gif
RibesRubusVitis
Kan skryta med att jag ännu vid sexti-plus aldrig talat i en mobiltelefon. Inte av princip eller teknikfientlighet; skulle det komma något som blir billigare än att ringa genom bredbandet kunde också jag tänkas byta. Men det har det alltså inte gjort, och man måste inte alltid kunna bli nådd...
Meriona
Men Ribes, utan mobil vill jag inte vara, jag har gått bort mig i svampskogen och stått med punka på vägen. Nej en mobil vill jag absolut ha, däremot ingen app-tjosan.
Huggorm
CITAT (RibesRubusVitis @ 20-02-2012, 19:19) *
Kan skryta med att jag ännu vid sexti-plus aldrig talat i en mobiltelefon. Inte av princip eller teknikfientlighet; skulle det komma något som blir billigare än att ringa genom bredbandet kunde också jag tänkas byta. Men det har det alltså inte gjort, och man måste inte alltid kunna bli nådd...

Det är imponerande. Jag tyckte jag var uthållig som inte skaffade mobil förrän -00, men du är lite bättre än så wink.gif
xlxl67
CITAT (Meriona @ 20-02-2012, 18:57) *
Allt detta tjat om appar hit och appar dit, varenda jäkla företag skryter om att "nu är den nya appen ute". Inte Odla.nu än tror jag, eller har jag missat nåt? ohmy.gif
Jag har ingen sån där I-Fån, inte vill jag ha heller, men snart så måste jag väl eftersom vi troligen ska göra om hela telefonisystemet på jobbet. Tack snälla chefen för att jag får en klumpig pryl som inte får plats i fickan! ranting.gif Klart man borde vara tacksam - eller? Blä!

Kan nån försöka övertyga mig om att skrället har fördelar? Men passa er, jag är beredd med en massa motargument.... naughty.gif

Kobran fungerade alldeles utmärkt. Varje gång det ringde så var det ngn på andra sidan luren och varje gång man själv ringde så gick signalen fram. Dagens teknik strular för ofta.

Ifånen har visst gps o kamera o det verkar rätt käckt men allvarligt talat kunde man klara sig utan det med biggrin.gif

Kanske får köpa en ifån men kommer motvilligt använda den för just funktionerna ovan o bara i nödfall.
Gossen Ruda
Har absolut inget behov av något mer än en pratmobil och knappt ens det. Det kom ju en undersökning nyss som visade att dessa smarta telefoner är smartare än användarna för de förstår inte alla funktioner. Apparna lever sitt eget liv. biggrin.gif
*Stintan*
CITAT (Meriona @ 20-02-2012, 19:17) *

giggle.gif kram2.gif
ninnisky
HTC Sensation är underbar - inte en dag utan den i fickan bravo.gif men inte behöver man en massa appar för det... väder och nyheter räcker långt tummenupp.gif

Huggorm
Det finns faktiskt vissa användbara funktioner även i mobiler. Då tänker jag på ficklampan, miniräknaren och inte minst tidsvisningen. Jag har inte haft armbandsur sedan jag skaffade mobil, och jag saknar det inte det minsta.
Meriona
CITAT (Gossen Ruda @ 20-02-2012, 19:23) *
Har absolut inget behov av något mer än en pratmobil och knappt ens det. Det kom ju en undersökning nyss som visade att dessa smarta telefoner är smartare än användarna för de förstår inte alla funktioner. Apparna lever sitt eget liv. biggrin.gif

Men det är väl inget ovanligt, jag fattar knappt hur man ändra ljusinställningen på TVn. tongue.gif

CITAT (Huggorm @ 20-02-2012, 19:28) *
Det finns faktiskt vissa användbara funktioner även i mobiler. Då tänker jag på ficklampan, miniräknaren och inte minst tidsvisningen. Jag har inte haft armbandsur sedan jag skaffade mobil, och jag saknar det inte det minsta.

Ficklampa? Är det en app eller nåt som medföljer från början? Låter helt okej faktiskt. Likaså GPS men det har jag på min gammel-Nokia också, helt gratis.
xlxl67
Dessutom blir jag bara mer o mer anti då så mga går o pratar i mobiltelefon likt zoombies på gatorna. Varför är det så viktigt att bli nådd hela tiden överallt? I vissa fall kan det förstås vara väldigt bra med mobiler men de som använder dem mest tillhör knappast den kategorin.
Meriona
Är du säker på att de pratar på riktigt? Jag får för mig att folk låtsas ibland. Så där många vänner kan de bara inte ha...

HTC noterat ninnisky, nu tappade jag räkningen.
Monarda
Jag nöjer mig med min Nokia 3210, den kan man ringa på och i stort sett inget annat. Jag kommer ihåg dom där svarta rejäla bakelittelefonerna där bara luren vägde ett halvkilo och en nummerskiva i stål som knattrade härligt. Det var grejor det!
Huggorm
CITAT (Meriona @ 20-02-2012, 19:29) *
Ficklampa? Är det en app eller nåt som medföljer från början? Låter helt okej faktiskt. Likaså GPS men det har jag på min gammel-Nokia också, helt gratis.

Det är ingen app, det kräver hårdvara i form av lysdiod. Inte alla telefoner har ficklampa, men många har det.
Meriona
CITAT (Monarda @ 20-02-2012, 19:31) *
Jag nöjer mig med min Nokia 3210, den kan man ringa på och i stort sett inget annat. Jag kommer ihåg dom där svarta rejäla bakelittelefonerna där bara luren vägde ett halvkilo och en nummerskiva i stål som knattrade härligt. Det var grejor det!

En mobil med nummerskiva? ohmy.gif
w00t.gif DET hade varit nåt, finns det ska jag definitivt köpa!
xlxl67
biggrin.gif Ja vem pratar de med? Facebookvännerna skriver man ju till bara o sitter o bevakar på Facebook?! Faktiskt till och med ett stressmoment det där med okynnesperatandet i mobilen eller ifånen eller vad det nu är. blink.gif
Huggorm
CITAT (Monarda @ 20-02-2012, 19:31) *

3210 var den första telefon jag köpte, det var som sagt -00. En mycket gedigen och robust modell. Att du fortfarande använder din är berömvärt tummenupp.gif
*Stintan*
CITAT (Meriona @ 20-02-2012, 19:31) *
Är du säker på att de pratar på riktigt? Jag får för mig att folk låtsas ibland. Så där många vänner kan de bara inte ha...

HTC noterat ninnisky, nu tappade jag räkningen.

Jag tror det är lur happy.gif
Natur liv
Här är en tråd i min smak ... icke-teknik-nördarnas tråd. Själv har jag en mobiltelefon. När jag köpte den sökte jag en med så få funktioner som möjligt och en Samsung för 299 kronor hittade jag. Fast jag fick 100 kronor i rabatt eftersom jag köpte skyltexemplaret. Jag är nöjd med den och kommer att fortsätta hålla mig undan från appar och allt vad det kallas.
Ingela i Segersberg
CITAT (Huggorm @ 20-02-2012, 19:34) *
3210 var den första telefon jag köpte, det var som sagt -00. En mycket gedigen och robust modell. Att du fortfarande använder din är berömvärt tummenupp.gif

En sådan har jag också!
xlxl67

Tidvisningen har jag min mobil Nokia 3510i från 2002 så det är en bra funktion. Vem trodde för 20 år sedan att man skulle kolla på klockan på telefonen o att man hade vänner på datorn istället för att träffa dem på riktigt?!
Monarda
CITAT (Huggorm @ 20-02-2012, 19:34) *

Och det är skitkul att plocka fram den när man blir överfallen av alla dessa mobilslynglar som ska pracka på en senaste modellen.
Får jag se vilken telefon du har nu, säger dom. Och då halar jag fram den och väser med min värsta tantröst: Så här ser den ut! Och den ska jag ha tills jag dör!
Gossen Ruda
5110 här. Batteriet börjar slakna tyvärr och jag betvivlar att det finns att köpa.
Meriona
CITAT (*Stintan* @ 20-02-2012, 19:34) *
Jag tror det är lur happy.gif

tummenupp.gif rotfl.gif

CITAT (Ingela i Segersberg @ 20-02-2012, 19:37) *
En sådan har jag också!

Jag tror att det var en sån jag hade som jag tappade i toan. Det tålde den inte! sad.gif

CITAT (Monarda @ 20-02-2012, 19:41) *
Och det är skitkul att plocka fram den när man blir överfallen av alla dessa mobilslynglar som ska pracka på en senaste modellen.
Får jag se vilken telefon du har nu, säger dom. Och då halar jag fram den och väser med min värsta tantröst: Så här ser den ut! Och den ska jag ha tills jag dör!

rotfl.gif

CITAT (xlxl67 @ 20-02-2012, 19:37) *
Tidvisningen har jag min mobil Nokia 3510i från 2002 så det är en bra funktion. Vem trodde för 20 år sedan att man skulle kolla på klockan på telefonen o att man hade vänner på datorn istället för att träffa dem på riktigt?!

Bara de som ansågs helknäppa! tummenupp.gif Så fort saker ändrar sig!
Huggorm
CITAT (Meriona @ 20-02-2012, 19:45) *
Jag tror att det var en sån jag hade som jag tappade i toan. Det tålde den inte! sad.gif

Jag tappade min i sjön, men det tålde den. Och min nuvarande billiga nokia dränkte jag i saltvatten. Efter att ha torkat i fyra dagar så fungerade den igen.
Meriona
CITAT (Huggorm @ 20-02-2012, 19:46) *
Jag tappade min i sjön, men det tålde den. Och min nuvarande billiga nokia dränkte jag i saltvatten. Efter att ha torkat i fyra dagar så fungerade den igen.

Lyllos. Pappa ramlade i själv med sin gamla Nokia i fickan, det tålde den. Men sen när den blev liggande i sittbrunnen under hällregn nåt dygn, då gav den upp. sad.gif
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 20-02-2012, 19:42) *
5110 här. Batteriet börjar slakna tyvärr och jag betvivlar att det finns att köpa.

Ja tyvärr tar ju batterierna slut så småningom och då är det lika dyrt att köpa ett nytt, om det överhuvudtaget finns, som att köpa en ny enkel mobil.
Blomstertanten
CITAT (Gossen Ruda @ 20-02-2012, 19:42) *

Jodå, det finns att köpa!
Här
Här
ninnisky
Det finns faktiskt vissa användbara funktioner även i mobiler. Då tänker jag på ficklampan, miniräknaren och inte minst tidsvisningen.

Kan bara instämma tummenupp.gif
Meriona
När kommer det en Swiss Army Knife med mobil? unsure.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Vi behöver inte heller någon smartphone, bara en mobil att ringa med. Jag glömmer min för det mesta hemma.

Det är så irriterande med alla telefonerande människor överallt.

Elisabeth
Aqvakul
7 år gammal Samsung....
Meriona
CITAT (Aqvakul @ 20-02-2012, 20:52) *
7 år gammal Samsung....

bravo.gif
Gossen Ruda
CITAT (Blomstertanten @ 20-02-2012, 19:57) *
Jodå, det finns att köpa!
Här
Här

Har man sepåfantabletter också? biggrin.gif Framtiden ser mindre mörk ut, tack för tipset. En hundring klarar ekonomin.
hattstugan

Har inte heller nån Ifåne!! Vad ska man med det till?????????????

Räcker bra att kunna ringa till och från + SMS!

Instämmer med tidigare om dessa ständigt pratande figurerna som inte ser eller hör nåt utan beter sig som zombies!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon