CITAT (Cacki @ 23-02-2012, 23:14)

Allvarligt talat, visst är det kul att få något att fira men vi får inte glömma att barnet föds till att vara ett "objekt och hela svenska folkets egendom". Även om tösen skulle säga tack o adjö på sin myndighetsdag om hon inte trivs i sin roll, så tror jag ändå inte att hon kommer att lämnas ifred ändå. Rabaldret i media kommer bara att trissas upp ännu värre vid ett sådant beslut. Hon har bara två val här i livet...pest eller kolera.
varför skulle det vara så farligt att bli utbildad till statschef och föra ett mycket traditionsfyllt ämbete vidare?
Kungen hade det ju lite problematiskt i början men han har verkligen växt in i rollen ,kanske mycket tack vare drottningen, och vill nog inte byta till annat.
möjligheten att abdikera finns ju och överlåta ämbetet till victoria,vad jag vet blev han riktigt förbannad när det spekulerades om det i samband med kaffeflickdebatten.
den nya tronarvingen har ett bra liv att se fram emot,hon kommer att få en bra utbildning på de bästa skolor,en uppfostran som de flesta barn skulle behöva,resor över hela världen,ekonomiskt oberoende.priset för detta är mediabevakning,att vara påpassad hela tiden men visst kommer hon i likhet med kungaparet o sina föräldrar att ha ett privatliv med vänner o annat normalt.
jag hoppas bara att hennes personlighet o intelligens kan matcha jobbet,men brås hon på sina föräldrar är det nog inga problem. Ulf