|
Blomstertanten
23-02-2012, 07:04
Nu är tronföljden säkrad en generation till!
Blomstertanten
23-02-2012, 07:48
Stackars barn!
Rebecca
23-02-2012, 07:49
Är ingen rojalist men däremot tycker jag det är roligt att höra att allt gick bra - GRATTIS VICTORIA OCH DANIEL!  CITAT (Blomstertanten @ 23-02-2012, 07:48)  Stackars barn!  Varför?
Blomstertanten
23-02-2012, 07:58
CITAT (Rebecca @ 23-02-2012, 07:49)  Är ingen rojalist men däremot tycker jag det är roligt att höra att allt gick bra - GRATTIS VICTORIA OCH DANIEL!  Varför? Den lilla prinsessan har ju knappast fötts till ett liv i frihet
Rebecca
23-02-2012, 08:05
CITAT (Blomstertanten @ 23-02-2012, 07:58)  Den lilla prinsessan har ju knappast fötts till ett liv i frihet  Ah, du menar så. Nej, det kan jag hålla med om känns lite olustigt. Och med den gubben till morfar...
*Stintan*
23-02-2012, 08:10
CITAT (Blomstertanten @ 23-02-2012, 07:48)  Stackars barn! 
kerstinbern
23-02-2012, 08:27
CITAT (Blomstertanten @ 23-02-2012, 08:58)  Den lilla prinsessan har ju knappast fötts till ett liv i frihet  Nej i Sverige fungerar det ju på samma sätt som i länder som Nordkorea, Syrien och Saudiarabien!
Ett stort grattis!  Härligt att allt gått bra, tänk om något hänt och "hela världen" skulle älta det år efter år... Det hade väl varit mer synd om dem än att de nu fått en tronarvinge?  Nu är jag mest nyfiken på vad prinsessan ska heta! Hoppas det blir något fint och inte för konstigt. En del namn går ju absolut bort, tex Gudrun och Ingbritt och Svea och Ulla och Monika och Pia och Ronja och en hel drös andra namn. Utan att förringa er andra som heter just dom namnen naturligtvis. Självklart ska hon inte heta Berit heller. Vad tycker ni att hon ska heta?
Gossen Ruda
23-02-2012, 08:38
Tänk så många som ogillar kungaspektaklet men som ändå inte kan hålla sig ifrån det.
Meriona
23-02-2012, 08:42
Jag är iallafall jätteglad att det gick bra. Och rojalist är jag nog också för den delen.
Aqvakul
23-02-2012, 08:58
Ingrid eller Louise tror jag kan bli minst ett av hennes troligen fyra namn...
Elisabeth-Västkustkolonisten
23-02-2012, 09:18
CITAT (kerstinbern @ 23-02-2012, 08:27)  Nej i Sverige fungerar det ju på samma sätt som i länder som Nordkorea, Syrien och Saudiarabien! När man läser sånt, så kan jag bara säga, Oh Herre Gud........
*Stintan*
23-02-2012, 09:46
CITAT (Gossen Ruda @ 23-02-2012, 08:38)  Tänk så många som ogillar kungaspektaklet men som ändå inte kan hålla sig ifrån det.  Inte så lätt..då skulle man behöva låsa in sig i en skrubb tills eländet är över.
sqrulan
23-02-2012, 09:49
Eva i Skåne
23-02-2012, 10:28
Har aftonbladet som startsida och då gick det inte att missa nyheten när jag nyss satte mig vid datorn Kul att det blev en flicka eftersom det är tronarvingen. Handen på hjärtat nu. Har det inte visat sig genom generationerna Bernadott att det är hos kvinnorna intelligensen finns?
sqrulan
23-02-2012, 10:35
 Kul! Jag vill ju att detta lilla barn som kommer att "mördas" av pressen ska få leva normalt, varför ska man tycka illa om nån som nyss kom till världen??? Jag är då glad!!
Elisabeth-Västkustkolonisten
23-02-2012, 10:37
CITAT (sqrulan @ 23-02-2012, 09:49)  Det är många här i landet som är glada
Bengalow
23-02-2012, 10:38
Intelligens??? Redan Gustav VI sade om släkten: "Vi är inte så kända för vår intelligens, men vi lever länge!"
ninnisky
23-02-2012, 10:43
Jag är glad för deras skull. Detta är den största gåvan de har fått
sqrulan
23-02-2012, 10:44
 Låt dom vara glada! Alla föddes dom in i detta,det är inte deras fel!!! Att Daniel kom in på en höft är ren kärlek, andra som tycker annorlunda är bara avensjuka!! Jag som inte är av det kungliga skulle faktiskt valt en snyggare man men hon såg nåt hos honom och det kan jag acceptera, det ska jag! Inse att dom är lyckliga nu!
herkules
23-02-2012, 10:57
Kristina är ett vackert namn
kerstinbern
23-02-2012, 10:58
Igår spådde spådamen Ivana i Ockelbo när och vad för tronföljare det skulle bli http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?...artikel=4979251
Jag önskar dem verkligen all lycka och jag tycker att namnet Lovisa är jättefint.
sqrulan
23-02-2012, 11:02
Anna Lovisa Kristina!
CITAT (kerstinbern @ 23-02-2012, 10:58)  Igår spådde spådamen Ivana i Ockelbo när och vad för tronföljare det skulle bli http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?...artikel=4979251 Jag tycker det är roligt med lite barnspring på haga.
merlin68
23-02-2012, 12:05
Tycker bebisen ska heta Geraldine för att föräldrarna är så lika Hugo Horton och Alice Tinker i "The Vicar of Dibley"...
Bengalow
23-02-2012, 12:31
...och på TV1 har Malou von Siwers fyllt sin "samhällsnyttiga" kvot av "journalistiskt" skvaller hela morgonen. Undras om pappa och mamma får komma på champagnelunch snart och kanske kan få ett och annat förslag på namnet till den lilla...? Jag tycker att dom bör gå i Calle Stropps spår, och döpa henne till Blankeflor! Det är ju som hämtat ur en saga och passande på en prinsessa!
*Stintan*
23-02-2012, 12:37
CITAT (Bengalow @ 23-02-2012, 12:31)  ...och på TV1 har Malou von Siwers fyllt sin "samhällsnyttiga" kvot av "journalistiskt" skvaller hela morgonen. Undras om pappa och mamma får komma på champagnelunch snart och kanske kan få ett och annat förslag på namnet till den lilla...? Jag tycker att dom bör gå i Calle Stropps spår, och döpa henne till Blankeflor! Det är ju som hämtat ur en saga och passande på en prinsessa! Fast hon finns på TV 4
sqrulan
23-02-2012, 13:23
CITAT (*Stintan* @ 23-02-2012, 12:37)  Fast hon finns på TV 4  Ska vi hacka på henne nu? Vem ska vi "mörda"personligt nästa gång?? Hon gör bara sitt jobb! Men den gången Ranelid var med så tyckte jag synd om henne för han är ju sjuk nånstans! Man kan aldrig ha ett vettigt smatal med en idiot som ser sig själv som gud fader!!!? Förlåt Stintan att jag lägger mej i
CITAT (sqrulan @ 23-02-2012, 13:23)  Ska vi hacka på henne nu? Vem ska vi "mörda"personligt nästa gång?? Citerade du fel person eller är det jag som är trög?
sqrulan
23-02-2012, 13:30
 jag har aldrig gillat den gubben, han tror att han är nåt och han är inget. Han är tyvärr ful också  )
Myosotis
23-02-2012, 13:31
CITAT (Blomstertanten @ 23-02-2012, 07:04)  Nu är tronföljden säkrad en generation till!  Ja jag hörde det på nyheterna i morse!  Har hon varit gravid!? Jag hoppas det, det är säkert bara nåt jag hade missat... (Har inte läst tråden då intresset saknas)
sqrulan
23-02-2012, 13:34
CITAT (Anma @ 23-02-2012, 13:26)  Citerade du fel person eller är det jag som är trög?  Malou menade jag! Hon gör sitt jobb! CITAT (Myosotis @ 23-02-2012, 13:31)  Ja jag hörde det på nyheterna i morse!  Har hon varit gravid!? Jag hoppas det, det är säkert bara nåt jag hade missat... (Har inte läst tråden då intresset saknas)  Underbara du!! Du har ju missat en världs historia!
"Poor little rich kid".
Hon kommer att vara berömd och snor-rik, får resa vart hon vill, gå på vilka skolor hon vill, göra vad hon vill som hobby, och alltid ha en svärm av mer eller mindre uppriktiga vänner och beundrare kring henne. Nackdelarna är att hon inte får yrkesarbeta, måste vara försiktig med att vara lättklädd, och allt hon gör kan hamna i tidningen.
Så grattis till Victoria. Låt oss nu avskaffa monarkin så får din dotter bara fördelarna utan nackdelarna.
Bengalow
23-02-2012, 13:43
Citat: "Nu är tronföljden säkrad för en generation till!" Nåja, inte om jag och bl.a. Peter Althin får bestämma! Ett sjusärdeles stort trams alltihopa, med kungar och drottningar. Har någon hört talas om kungen i Kambodia? Dom har tronföljd även där. Kung Sihanouk utsåg sin son till ny kung...Bara så löjligt att man inte tar till sig. Mer än 35% av befolkningen lever på under 1$ om dagen...men kungen mår bra, sägs det. Liksom här i landet.
*Stintan*
23-02-2012, 14:06
CITAT (sqrulan @ 23-02-2012, 13:23)  Ska vi hacka på henne nu? Vem ska vi "mörda"personligt nästa gång??
Hon gör bara sitt jobb! Men den gången Ranelid var med så tyckte jag synd om henne för han är ju sjuk nånstans! Man kan aldrig ha ett vettigt smatal med en idiot som ser sig själv som gud fader!!!? Förlåt Stintan att jag lägger mej i Vadå hacka??? Jag ville bara påpeka att Bengalow tog fel på kanal.
sqrulan
23-02-2012, 14:15
CITAT (*Stintan* @ 23-02-2012, 14:06)  Vadå hacka??? Jag ville bara påpeka att Bengalow tog fel på kanal.  Jag blir bara normalt förbannad om nån hatar nåt som jag gillar! Jag är alldeles för ärlig  ) Men du Stintan är väl min vän?`??
*Stintan*
23-02-2012, 14:26
CITAT (sqrulan @ 23-02-2012, 14:15)  Jag blir bara normalt förbannad om nån hatar nåt som jag gillar! Jag är alldeles för ärlig  ) Men du Stintan är väl min vän?`?? Såklart jag är Jag har inte sagt att jag hatar nåt heller för den delen. Men jag tycker synd om den lilla bebisen som tvingas leva som en offentlig person från embryo till graven och med allt vad det för med sig. Och jag tycker att kungahuset är en konstig och omodern inrättning.
sqrulan
23-02-2012, 14:39
En dag ett liv, den ungen kommer att få ett helvete! Tyvärr! Människan är så avensjuk! Förr i tiden så var detta ett underverk, jag vill att det ska få vara det! Ingen sköt salut då jag fick mina otroligt kloka barn dom bara är sånt som kungabarnen bara kan drömma om!
merlin68
23-02-2012, 14:43
CITAT (Bengalow @ 23-02-2012, 13:43)  Citat: "Nu är tronföljden säkrad för en generation till!" Nåja, inte om jag och bl.a. Peter Althin får bestämma! Ett sjusärdeles stort trams alltihopa, med kungar och drottningar. Har någon hört talas om kungen i Kambodia? Dom har tronföljd även där. Kung Sihanouk utsåg sin son till ny kung...Bara så löjligt att man inte tar till sig. Mer än 35% av befolkningen lever på under 1$ om dagen...men kungen mår bra, sägs det. Liksom här i landet. Instämmer att man snarast bör avskaffa monarkin. Den har spelat ut sin roll sedan länge.
malarmaster
23-02-2012, 14:46
jag kan bara gratta tronföljarparet,hoppas allt går väl framåt också. själv är jag för monarkin som den ser ut i dag,kungaparet gör ett strålande jobb och bättre representanter för sverige kan vi inte ha. jag är helt övertygad att kronprinsessan o prins daniel kommer att bli lika bra. själv var jag tveksam till daniel men han har växt in i rollen och passar victoria bra. fy för republik o folkvald president,någon avdankad politiker som tycker det är en bra reträttplats några år innan nästa stolpskott ska väljas. bättre med en person som är utbildad för uppdraget och som värnar sverige o dess traditioner o historia. monarki för alltid!!! Ulf
sqrulan
23-02-2012, 14:48
Som ni alla mammor vet så har jag klokaste barnet här på jorden! ha ha haa... dom är faktiskt smarta o tänkande! För deras mamma var en ifråga sättande person/jag! Att älska djur är medfött min pappa RIP älskade djur mer än sig själv! Blixtlåset!.....
Ugglemormor
23-02-2012, 15:19
Det är skönt att det gick bra för kronprinsessan och maken, gratulerar stort! ....  alla har ju sina åsikter, mer eller utan personlig kännedom om den nuvarande kungaparet, men hoppas att det kommande paret har bättre gener att ge till sina barn ....... Det är ingen miss att inte ha pratat med den nuvarande kungen, det ger inget vettigt ens i privata sammanhang, och drottningen har blivit stelare till sitt sätt...... men de är vad de har blivit till så vill inget ont att säga om dem ....... Nu kommer ju tidningarna riktas mer åt den nya familjen, så "gamlingarna" kanske får vara lite mer ifred......
*Stintan*
23-02-2012, 15:34
CITAT (Ugglemormor @ 23-02-2012, 15:19)  Det är skönt att det gick bra för kronprinsessan och maken, gratulerar stort! ....  alla har ju sina åsikter, mer eller utan personlig kännedom om den nuvarande kungaparet, men hopp as att det kommande paret har bättre gener att ge till sina barn ....... Det är ingen miss att inte ha pratat med den nuvarande kungen, det ger inget vettigt ens i privata sammanhang, och drottningen har blivit stelare till sitt sätt...... men de är vad de har blivit till så vill inget ont att säga om dem ....... Nu kommer ju tidningarna riktas mer åt den nya familjen, så "gamlingarna" kanske får vara lite mer ifred......  Menar du att kungaparet givit sina barn dåliga gener? Konstiga uttalanden du gör! Kungaparet kanske inte fann det så givande att prata med dig. När jag träffade Silvia sist var hon som hon brukar vara.
Gossen Ruda
23-02-2012, 16:04
Silvia kanske har blivit lite stalare pga alla ansiktslyftningar? Huden är så sträckt att den kanske spricker om hon ler eller skrattar?
Gratulerer til Sverige med den lille prinsessen  måtte hun få et langt og lykkelig liv
Aqvakul
23-02-2012, 17:23
"Med den nya kungliga bebisen förenas i blodsband den franska ätten Bernadotte från Pau med släkten Westling från Ockelbo.
Och vår framtida drottning kan heta Silvia – efter sin mormor."
AB 2012-02-23
CITAT (*Stintan* @ 23-02-2012, 14:26)  Såklart jag är Jag har inte sagt att jag hatar nåt heller för den delen. Men jag tycker synd om den lilla bebisen som tvingas leva som en offentlig person från embryo till graven och med allt vad det för med sig. Och jag tycker att kungahuset är en konstig och omodern inrättning. Ääääh! Det är väl inget synd om battingen heller. Människor ska ju ha valfrihet och den här ungen valde en kungafamilj. Andra väljer att födas av fattiga föräldrar av någon (ännu) konstigare anledning....That´s life!
Huggorm
23-02-2012, 17:28
Härliga tider, strålande tider
*Stintan*
23-02-2012, 17:31
CITAT (Cacki @ 23-02-2012, 17:27)  Ääääh! Det är väl inget synd om battingen heller. Människor ska ju ha valfrihet och den här ungen valde en kungafamilj. Andra väljer att födas av fattiga föräldrar av någon (ännu) konstigare anledning....That´s life!  Sen när har man kunnat välja sina förädrar?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|