Tack för svar, om jag förstår det rätt så har grönt kort inget att göra med trädbeskärning och kan inte ses som en kvalitetssäkring ur ett kundperspektiv.
CITAT (Jan af Lisö @ 27-02-2012, 14:59)

Tyvärr är det så med serviceyrken, vem som helst kan köpa en sekatör och kalla sig arborist, vem som helst kan köpa en hammare och en Dodge RAM och kalla sig snickare, vem som helst kan köpa en symaskin och kalla sig skräddare. etc, etc. Enda undantaget verkar vara elektriker.
Vad är alternativet, någon sorts återgång till skråväsent eller skråväsendet light ?? Känns inte så tilltalande för då blir det säljarens marknad, ungefär som taxi innan avreglering.
Det är väl upp till kunderna att välja, man kan fråga om utbildning och om referenser. Skulle vi alla kunder bli krävande och gjort rejäla förundersökningarna så skulle antalet lyckosökare minska. Men vi blir alla som tokiga när vi får höra "till halva pris!!!!!".
Fast...det var exakt därför som jag frågade eftersom jag en gång fått den informationen. Några förundersökningar låter jag nog bli att göra men jag är intresserad av yrkesmässigt kunnande och betalar mer än gärna vad det kostar.
Halva priset för ett klåparjobb är definitivt inte intressant.