Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Så palettblad, Och efter att det har grott?
          milily
          Inlägg 26-02-2012, 21:51
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 37
          Medlem nr: 75 435

Hej hej,

Fick för mig att rycka loss färdigblommade blommor med frön i från mormors palettblad.

Tryckte ner massor ner i, inte i en utan två, krukor med vanlig blomjord, vattnade, slängde runt plastfolie, gjorde hål i den och vattnade igenom hålen sedan för enkelhetens skull. Trodde inte detta skulle funka meeeeen det gjorde det. Så nu sitter jag med två stycken krukor med början till palettblad. Ska väl bli intressant att se vad det blir av det.

|glömde skriva min viktiga fråga, när ska jag flytta över dessa småttingar till egna krukor? Ska jag fortfarande ha plastfolie runt ett tag till? De har legat nu i exakt en vecka.|

Och därefter, vart ska jag ta mig hän om det tar sig ordentligt med alla början!? Ut på balkongen kanske, present till nära och kära?

Ena bilden är på min egna lilla lilla palettblad, som "är en" stickling. Som växer och växer och växer!
          Fröna jag tog var från en likadan som mormor har.

Bifogad fil  CIMG0972.JPG ( 100.89k ) Antal nedladdningar: 113
          Bifogad fil  CIMG0992.JPG ( 104.88k ) Antal nedladdningar: 90

Redigerat av milily: 26-02-2012, 21:54

--------------------
          - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Balkong i härligt soligt och blåsigt söderläge, Zon 2 Göteborg

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          milily
          Inlägg 27-02-2012, 19:27
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 37
          Medlem nr: 75 435

Todiloo!

Tack Beckis för dina tips. biggrin.gif
          Då låter jag dom vara där dom är så länge då. Gjorde flera flera små hål i plasten och har sprayat lite vatten på där då och då. Det "regnar" på dom lite försiktigt. Dom har inte fått för mycket vatten i alla fall tror jag.

Det är spännande med palettbladen tycker jag, för att de är så snabbväxande och just det att de kan bli olika färger biggrin.gif

--------------------
          - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Balkong i härligt soligt och blåsigt söderläge, Zon 2 Göteborg

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-09-2025, 12:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon