Nja, vattna rikligt, var kanske ett dumt ordval, det jag menar är att de inte haft "torka", jag låter dem bli relativt torra och vattnar sedan måttligt... Alltid på morgonen när de kommer få ljus under hela dagen så det inte blir så fuktigt på natten. Det är bara hjärtbladen som kommit upp än så länge, det jag tycker är konstigt är att bara just en av tomatsorterna reagerat så här?! Förra året fungerade det superbra att göra på det här sättet med alla växterna, de fick svalt på natten och lite varmare på dagen, blev riktigt fina skördar... Har försökt att göra på samma sätt i år... Var nere och tittade till dem nyss, tänkte då på att stjälkarna på de flesta växterna blivit röda, ska det se ut så?! Vår källare är lite svår att "temperera" rätt, påverkas mycket av hur vädret är ute och just nu har det gått ifrån varmt till kallt igen ett par dagar, möjligtvis att det kanske varit för kallt, läste att det ev. kan göra stjälkarna röda?! Höjde just elementet... Pust... haha tack för svar hurni!
Redigerat av Fridza: 27-02-2012, 23:29
--------------------
AnnaFrida Beijbom
|