Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tegel på marken
          KRT
          Inlägg 26-02-2012, 15:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

Någon som vet om det fungerar att lägga alla sorters tegel på mark, i stället för betongsten, på t.ex. uteplatser, i gångar eller i växthus? Eller blir det problem på vintern när det fryser? Vi har marktegel på en uteplats, vad är skillnaden mellan detta (som verkar vara "massivt") och tegel med hål i?

--------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Anna-Karin Lundb...
          Inlägg 28-02-2012, 07:53
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 756
          Medlem nr: 14 406

Jag är också väldigt intresserad, har ett tegelprojekt på gång. Det är en glasfibertank som ska kläs med tegel, det ska bli en fiskdamm i form av en "önskebrunn". Den kommer stå tömd på vintern, men utomhus i kylan förstås. Jag har köpt vad jag tror är fasadtegel, två olika varianter, och tegelt ska limmas med "typ superlimfog" istället för murbruk, eftersom jag misstänker att det kommer röra på sig. Det som ska vara på väggarna är tunnare tegelsten, typ 6cm, som man har för att bygga grillar och små murar eller "fusktegla" ett hus med, tror jag. På marken runtom ska det vara "hustegel". Båda sorterna känns täta och de ligger ute nu, om de inte sugit vatten och frusit nu bör de väl inte göra det sen? Om jag tar en torr sten och lägger i blöt bör jag väl se om den suger vatten? Lika bra att samla information nu innan jag sätter igång, det blir inte billigt och det blir inte lätt, så jag vill inte göra nåt galet från början.

--------------------
          Anna-Karin Lundberg
          Min trädgård är mitt rike!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 03:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon