Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ett liv som gris !, Det här vill inte många se...
          Flemming
          Inlägg 29-02-2012, 10:32
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 775
          Medlem nr: 38 520

Hittade precis en sida från Djurrättsalliansen,där dom visar den motbjudande sidan av grisen korta liv...
          Jag trodde inte sådant förekom i Sverige !

http://ettlivsomgris.se/grisens-liv-pa-farmen

Den här "farmen" passerade jag igår.
          http://ettlivsomgris.se/skane/dalby-hill-i-dalby

Långa längor i metall,inga fönster men väl jättelika bommar sittandes framför dörrarna.
          Utanför stod en lastbil från Scan...

Det finns dom som har ett gott hjärta !
          http://ettlivsomgris.se/alskade-grisar

Jag vill gärna höra era åsikter,såväl positiva som negativa.

Smaklig måltid !

--------------------
          Avskyr jakt och slakt men räddar gärna djur från döden.
          Skänker pengar till Djurrättsalliansen, WSPA, Svenska Hästars Värn och Djurskyddet Sverige.
          Zon 1 enligt kartan men ibland känns det som zon 13

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          *Stintan*
          Inlägg 29-02-2012, 11:24
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Vem mår bättre av att sånt där visas? En skärpning av djurskyddslagen vore inte fel och fler oanmälda inspektioner.

Att en massa främmande människor tar sig in olagligt i stallarna kan göra mer skada än nytta. Dessutom kan man ju undra vad de har för kunskap.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          herkules
          Inlägg 29-02-2012, 11:29
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (*Stintan* @ 29-02-2012, 11:24) *
          Vem mår bättre av att sånt där visas? En skärpning av djurskyddslagen vore inte fel och fler oanmälda inspektioner.

Att en massa främmande människor tar sig in olagligt i stallarna kan göra mer skada än nytta. Dessutom kan man ju undra vad de har för kunskap.

självklart mår man bättre av att inget veta men ska vi blunda för djurplågeri?

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 29-02-2012, 11:48
          Länk hit: #4

Medlem

CITAT (herkules @ 29-02-2012, 11:29) *
          självklart mår man bättre av att inget veta men ska vi blunda för djurplågeri?

Nej det ska vi såklart inte! Men varför plocka fram 3 år gammal info? Det blev ju ett väldans liv då det begav sig och förhoppningsvis har det skett förbättringar där kontroller visade på brister. Jag funderar på Flemmings avsikt med att lägga upp dessa gamla bilder.

--------------------

Citera
          herkules
          Inlägg 29-02-2012, 12:11
          Länk hit: #5

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 29-02-2012, 11:48) *
          Nej det ska vi såklart inte! Men varför plocka fram 3 år gammal info? Det blev ju ett väldans liv då det begav sig och förhoppningsvis har det skett förbättringar där kontroller visade på brister. Jag funderar på Flemmings avsikt med att lägga upp dessa gamla bilder.

jag tror inte att de gårdar som filmats gjort några förbättringar förutom direkt efter eftersom gårdarna inspekterades och inga brister blev funna, skulle någon filma i smyg där nu skulle det se likadant ut.
          allt för profiten, skit i djuren.
          jag har för mig att ägarna till djurstallarna inte fick några straff eftersom djurrättsalliansens filmer inte räknades.
          jag tycker att det är bra att människor påminns om hur det egentligen går till på en del ställen.
          själv brukar jag visa filmer från masskycklinguppfödning och slakt för mina vänner som letar billiga kycklingfiléer.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 29-02-2012, 12:19
          Länk hit: #6

Medlem

CITAT (herkules @ 29-02-2012, 12:11) *
          jag tror inte att de gårdar som filmats gjort några förbättringar förutom direkt efter eftersom gårdarna inspekterades och inga brister blev funna, skulle någon filma i smyg där nu skulle det se likadant ut.
          allt för profiten, skit i djuren.
          jag har för mig att ägarna till djurstallarna inte fick några straff eftersom djurrättsalliansens filmer inte räknades.
          jag tycker att det är bra att människor påminns om hur det egentligen går till på en del ställen.
          själv brukar jag visa filmer från masskycklinguppfödning och slakt för mina vänner som letar billiga kycklingfiléer.

Är det som du säger finns det ju ännu större skäl till skärpta djurskyddslagar och fler djurskyddsinspektörer. En annan jordbruksminister vore inte heller fel.

Det vore kul om det visades ställen där djuren har det bra också.

Redigerat av *Stintan*: 29-02-2012, 12:21

--------------------

Citera
          herkules
          Inlägg 29-02-2012, 22:43
          Länk hit: #7

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 29-02-2012, 12:19) *
          Är det som du säger finns det ju ännu större skäl till skärpta djurskyddslagar och fler djurskyddsinspektörer. En annan jordbruksminister vore inte heller fel.
          Det vore kul om det visades ställen där djuren har det bra också.

helt enig med dig.
          det finns ju ställen där djuren har det jättebra under sin levnad, jag skulle önska att alla människor hade råd att köpa sådant kött. helst också från en gård som ligger nära.
          önskedrömmar.

--------------------

Citera

Inlägg i den här tråden
          Flemming   Ett liv som gris !   29-02-2012, 10:32
          *Stintan*   Bilderna är från 2009 då djurrättsalliansen gjorde...   29-02-2012, 10:57
          herkules   jag gillar djurrättsalliansen! de visar något ...   29-02-2012, 11:12
          Flemming   Nej det ska vi såklart inte! Men varför plocka...   29-02-2012, 11:58
          Flemming   Tack Herkules och Stintan. En rejäl debatt blev d...   29-02-2012, 22:33
          officinalis   Är inte detta en effekt av kravet på billigt kött?...   01-03-2012, 17:49
          merlin68   Är inte detta en effekt av kravet på billigt kött?...   01-03-2012, 19:11
          Flemming   Earthlings är nog en av de värsta dokumentärerna j...   01-03-2012, 21:09
          Motti   Här köper vi gris från landet alltså inte industri...   06-03-2012, 23:04
          herkules   bara för att man accepterar att vissa människor (i...   06-03-2012, 23:07
          merlin68   Ja usch för köttindustrin :angry: Själv äter jag ...   06-03-2012, 23:19
          Motti   Herkules !jag är den förste att hålla med dig ...   06-03-2012, 23:24
          Flemming   Skrev till Länsstyrelsen och ställde lite frågor o...   11-03-2012, 10:15
          *Stintan*   Det är ju märkligt om man inte följt upp ärendet ...   11-03-2012, 10:24
          Flemming   Läs det fetmarkerade så får du svaret... Med all s...   11-03-2012, 10:44

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 12:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon