Jag har hundar och jag "skrapar mattorna" innan dammsugning. Jag har en slags gummiskrapa som jag köpte speciellt för ändamålet, rätt dyr. Att ta en fönsterskrapa eller badrumssrapa var ju smart! Att ligga på knä och "skrapa" mattorna för hand med fuktiga diskhandskar är också ett bra sätt att få bort det värsta om det "samlat sig". Jag har flera hundar, de fäller inte till vardags, men när de sätter igång så kommer mängder och det lönar sig att bli av med det värsta manuellt innan dammsugning. JAg har köpt ett munstycke som ser ut som en klädborste under, med sånt där rött strävt tyg. Funkar sådär, det kräver lite jobb.
Berätta mer om robotdammsugare! Jag är sugen men har inte vågat köpa för de är lite dyra. Funkar den så är det ju en annan sak, jag avskyr att dammsuga och skulle gärna lägga pengar för att slippa. Funkar den på mattorna också och hur klarar den sig över trösklar? Eller får man släppa in den i rum efter rum? Om den kör runt och tar det värsta så kan jag gå och findammsuga i hörnen sen, det skulle inte vara problem - bara man slipper köra runt med den där snabeldraken så ofta!
--------------------
Anna-Karin Lundberg Min trädgård är mitt rike!
|