hej, i fall du har plats för komplettering så rekommenderar jag celsiana, blommar bara en gång om sommaren men oerhört fint växtsätt, och fin färg på bladverket, gröngrått (eh? finns bättre ord), när den blommar så blommar den magnifikt, totalt översållat med vackra rosor som skiftar i olika färgställningar (mot slutet i vitt), men som sagt, fint som vindskydd och växer på ett snyggt sammanhållet sätt, samt växer fort. väldigt nöjd även om den var ett lapsus i mitt ´remonterande´ rosenskara. Blev rekommenderad den av Zetas besökande rosenexpert, som sålde den i ett nafs genom att säga att denna ros skulle jag ha ifall jag finge ha bara en. Tur att jag vart så lättflörtad. Har Stanwell, mycket nöjd då den blommar oavbrutet, växtsättet kunde dock varit skönare (eller ska den klippas, liknar mest en bohem som behagar växa med en gren där, en annan där)Annars, aicha verkar himla fin samt trier, har nu planterat både madame plantier samt rosa moeysii, men ska kolla ifall att det finns ngt kvar i plantskolorna. Tomt på hyllorna, sedan flera veckor, konstigt tycker jag eftersom hösten just är en bra planteringstid vad gäller rosor, träd och buskar. Någon som vet vilka buskrosor är rotäkta och vilka som i regel är ympade? /nypan
|