Jag undrar också. Har ju själv en katt som är 100 år och har fått ett förändrat beteende dom senaste åren. Det gäller att vara uppmärksam och lyhörd för att behoven förändras. Han har blivit döv och i och med det mera högljudd än tidigare, vrålar när han kommer in genom kattluckan men går ner till normalt tonläge när han ser oss. Stel har han också blivit och jag har höjt upp hans matplats för att han ska slippa böja sig. Eftersom han gärna ligger på köksbordet där han har sin utkiksplats så har jag arrangerat med pall och stol så han slipper hoppa så högt. Värme är viktigt för stela leder och han har en dyna på uppvärmda badrumsgolvet där han lägger sig kalla dagar. Till veckan ska han få börja äta Viacutan Plus som ska vara bra för både leder, hud och päls. Det lär ge resultat ganska snabbt. Så länge han har aptit och lekhumör kvar anser jag att han inte lider. Den dagen kanske inte är långt borta när vi måste fatta det svåra beslutet men tills dess gläder vi oss varje dag han finns med oss.
P3010844.jpg ( 616.25k )
Antal nedladdningar: 28