CITAT (Fjortispower @ 06-03-2012, 11:24)

Så det ligger en reklam-fobi inrotad i det hela? Man kan alltid skaffa Ad blocker och slippa eländet.
Nej, det handlar inte alls om det - det handlar om att man inte behöver lägga ut hela sitt liv till allmän beskådan. Har du över huvud taget LÄST användarvillkoren innan du godtog dem? Jag har inte heller något att dölja, tvärt om faktiskt men det finns gränser för vad jag vill dela med världen.
Jag gillar inte heller när mina vanor registreras så olika företag kan skicka riktad reklam baserat på vad jag köper, när jag handlar eller var jag handlar.... Men det är ju bara så jag känner det, jag är fullkomligt medveten om att många inte känner så. Jag tycker mig ha märkt att många yngre helst VILL lägga ut hela livet på olika sociala medier och göra allt publikt. Det kan säkert vara jättebra för att bibehålla kontakten med kompisar, lära känna nya kompisar och bibehålla ett stort kontaktnät. Men det möjliggör också för en helt ny typ av mobbing, trakasserier etc. FM och andra sociala medier är inte BARA positivt....
CITAT (Motti @ 06-03-2012, 21:10)

Grundtanken med Facebook är ju att kunna ha kontakt med släkt vänner som bor långt ifrån .
Nej, den är snarare att tjäna pengar på att folk vill ha ett enkelt sätt att hålla kontakt med vänner, släktingar och gamla skolkamrater....