Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Mot alla odds
          Gunilla T
          Inlägg 07-03-2012, 13:11
          Länk hit: #1

Gäster

Såg ni dehär programmen om 10 personer med grava funktionshinder som promenerade 150 mil genom Afrika från Viktoriafallen i Zambia till Skelettkusten i Namibia?

Av en tillfällighet råkade jag knäppa på TV´n när programmet kom och blev helt stum, detta är nog ett av de program som gjort störst intryck på mig. En del saknade båda benen, en tjej saknade ett ben och gick på kryckor hela vägen. Några saknade en eller båda armarna och två var helt rullstolsburna.

Det hela gick ut på att alla skulle klara sig igenom, tyvärr fick två stycken avbryta. De promenerade i den gassande Afrikasolen och sov ute eller i små tält. De som var synskadade fick skjuta på rullstolarna eftersom de hade både ben och armar i behåll. Samarbetet och att alla bidrog med det som de kunde göra gjorde att de till slut kom fram...

Vilka kämpar!!!

Nästa gång jag skyller ifrån mig att jag inte kan kommer jag att rodna...

http://svt.se/2.162178/mot_alla_odds

Ajdå, hamnade i fel avdelning - skulle hamnat i småprat....går inte att göra något åt tyvärr...

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          mamamaggan
          Inlägg 07-03-2012, 14:36
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Har till största delen undvikit programmet. Sett lite någon/några gånger.

Visst är de kämpar men jag säger som Eva i Skåne .

Jag tycker det också finns nackdelar med programmet. Det kan komma att användas mot ALLA handikappade. Kan de så kan du så du får ingen hjälp .

Alla människor är olika och har också olika förutsättningar p g a av sina handikapp och jag blir som sagt rädd för att man drar alla över en kam .

Är överytgad om att människor med olika sorters handikapp gör så gott de kan , iaf 99 % av dem , men sådant här kan som sagt vändas mot dem .

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 07-03-2012, 14:46
          Länk hit: #3

Gäster

CITAT (mamamaggan @ 07-03-2012, 14:36) *
          Har till största delen undvikit programmet. Sett lite någon/några gånger.
          Visst är de kämpar men jag säger som Eva i Skåne .

Jag tycker det också finns nackdelar med programmet. Det kan komma att användas mot ALLA handikappade. Kan de så kan du så du får ingen hjälp .

Alla människor är olika och har också olika förutsättningar p g a av sina handikapp och jag blir som sagt rädd för att man drar alla över en kam .

Är överytgad om att människor med olika sorters handikapp gör så gott de kan , iaf 99 % av dem , men sådant här kan som sagt vändas mot dem .

Ajdå, så långt tänkte jag inte öht....hoppas verkligen att det inte blir resultatet, det vore oerhört cyniskt om detta skulle användas mot någon som behöver hjälp. Dessa personer var säkert utvalda pga sin inre styrka, det förstår jag men är ändå full av beundran.

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 07-03-2012, 14:54
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (Gunilla T @ 07-03-2012, 14:46) *
          Ajdå, så långt tänkte jag inte öht....hoppas verkligen att det inte blir resultatet, det vore oerhört cyniskt om detta skulle användas mot någon som behöver hjälp. Dessa personer var säkert utvalda pga sin inre styrka, det förstår jag men är ändå full av beundran.

När Ludmila Engkvist behandlades för cancer har jag för mig att man använde hennes kamp som " måttstock " för andra med samma sjukdom. Kan hon så kan du , sjåpa dig inte .

Det förtar naturligtvis inte den prestation som just de personerna i programmet har gjort och de är värda beundran .

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 07-03-2012, 14:57
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (mamamaggan @ 07-03-2012, 14:54) *
          När Ludmila Engkvist behandlades för cancer har jag för mig att man använde hennes kamp som " måttstock " för andra med samma sjukdom. Kan hon så kan du , sjåpa dig inte .

Det förtar naturligtvis inte den prestation som just de personerna i programmet har gjort och de är värda beundran .

Vem skulle ha använt henne som måttstock? Låter ju inte klokt och jag kan inte påminna mig att jag hört talas om något sådant.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 11:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon