Jag håller med Gammelnalle. Gillar man inte villkoren låter man ju helt enkelt bli att köpa därifrån.
Det är ju jättebra att de utförligt redovisar vad som gäller. Som konsument av levande växter finns det inte mycket i konsumentköplagen att luta sig mot och Allmänna reklamationsnämnden(ARN) tar inte ens upp sådana ärenden.
KonsumentköplagenSvD om växtköp"Blir vi inte nöjda med butikens svar kan vi också vända oss till kommunernas konsumentvägledning. Men sedan är det stopp. Konsumentköplagen ger köparen rätt att inom två år byta en vara som på något sätt är felaktig. Men det är inte lätt att avgöra om en växt har dukat under på grund av kvalitetsbrister eller felaktig skötsel, vanligtvis otillräcklig vattning. Allmänna reklamationsnämnden (ARN) har inte resurser för att prövatvister som gäller växters kvalitet."Blomkrukan är ju en "liten" privatägd handelsträdgård, som jag bara hört gott om. Framför allt deras pelargonsticklingar.