CITAT (Motti @ 15-03-2012, 00:31)

Men vad innerbär det här med fattiga barn finns det fattiga barn så finns det väl fattiga föräldrar ? ?har de inte mat på bordet eller ?är det avsaknad av platt tv märkeskläder osv att inte ha det andra barn ha ?Jag vill veta konkret ?
Den som inget vet kan inget ifrågasätta....
Dethär gör mig verkligen ledsen, vilken cynism att överhuvudtaget nämna platt TV och märkeskläder.
Jag har arbetat större delen av mitt liv inom socialtjänsten och du kan inte i din vildaste fantasi föreställa dig vad som kan finns innanför dörren i ett hem. Det är ingen poäng att nämna barnen i Afrika eller att det är våra invandrares barn - det är bara ett sätt att inte konfronteras med sina egna fördomar.
Om du verkligen vill hjälpa till, ring socialtjänsten idag och erbjud dig att bli kontaktperson för ett barn eller avlastningsförälder under en veckohelg i månaden. Då kan du bjuda detta barn på hemlagad näringsrik mat åtminstone en gång i månaden och erbjuda dig att betala för skolaktiviteter som kostar pengar och som barnet inte annars har möjlighet att delta i.
Gör en insats idag och ring!
Redigerat av Gunilla T: 15-03-2012, 09:07