Ber till att börja med om ursäkt för min frånvaro i forumet under en tid, men jag har sedan fyra veckor tillbaka påbörjat en trädgårdsutbildning
MÅSTE BARA FÅ VETA MER
Nu hör det till saken att man under utbildningen också skall genomföra praktik. Min praktikperiod sker på ett fastikhetsskötarföeratag, som bland annat sköter alla parker, lekplatser, planteringar och gångar inom en kommun.
Som ansvarig fastighetsskötare ingår det i uppgiften att varje vår och höst lämna in prover på sanden i barnens sandlådor för analys, så inga smittor förs vidare o.s.v.
Jag har nu under två veckor städat och tagit prover på totalt 12 st sandlådor. Och hör och häpna. Trots att jag sett katter para sig i sandlådorna, de springer förbi mig under arbetsdagen, kommer fram och pratar då och då. (Det finns gott om katter inom denna kommunen) har proverna visat på: Mänsklig avföring!!!, mänsklig urin, urin från räv och hör och häpna alla hundägare med hundägaransvar och koppeltvång!!!
2 tedjedelar innehåller avföring och urin från HUNDAR!!!!!!!!!!! MEN [B][U]INGENTING[U][B] FRÅN KATT
Så nu har åtminstone jag belägg för mina protester mot föräldrar och hundägare. Man slipper inget ansvar bara för att man har betalat hundskatten, eller satt upp skylten "lekande barn". Skyll inte på katterna förrän ni är säkra på, och har bevis för att de är skyldiga. Jag vill se fotobevis under pågående anklagad akt!
MariaS