CITAT (omk @ 16-03-2012, 20:58)

Jag är minst lika verksam, vad gäller byggande, i min och min mans hus, men det som jag ibland tycker är ett problem för just mig, är att de flesta el/batteriverktyg är så tunga ! Nuförtiden finns det iofs mindre, lättare elverktyg och vi har införskaffat en del sådana, bl a skruvdragare och slipmaskin. Tyvärr är ju även batteriet mindre = kortare "driftlängd".
Vad jag däremot saknar är ett reglage på sågbordet så att man kan ställa in olika benhöjd ! Så att vi, som är kortare än 170 cm, inte behöver häva oss upp på sågens reglage för att få ett bra grepp. Kan kanske även vara bra för de män som är längre än 190 ?
Väldigt klok tanke, vet själv att jag behöver en pall till vissa stativ. Men jag ska genast berätta att det finns mindre att köpa, dock blir själva stången kortare då också, vilket är en nackdel. Jag ska kolla närmare på detta på måndag, kanske finns det någon som tillverkar sådana stativ.
Men måste hålla med dig om att det är negativt med sämre hållbarhet i batterierna när verktygen är mindre! Tycker att man borde kommit längre i utveckilngen. Något som är nytt för mig är en mindre kofot, så liten att man kan ha den i arbetsbyxorna, smidigt