CITAT (malarmaster @ 17-03-2012, 08:55)

nog bra att prova,men det krävs också att man har "det". att man är en praktiker och inte akademiker.
många människor saknar helt förutsättningarna och det är inget man kan lära sig,"det" måste finnas .
men prova gärna sedan kommer jag eller någon hantverkskollega och fixar det som inte blev så bra....det finns duktiga gördetsjälvare ,många människor har trots allt "det" oavsett yrke. Ulf
Just det, ni får jobb och samhället slipper betala för alla arbetslösa hantverkare som bara går och dräller. Dessutom slipper man höra småföretagarna inom branschen gnälla om att det är så svårt att få företaget att gå runt.
Nej, vad jag menar är naturligtvis inte att man ska ge sej på saker som man inte behärskar det första men gör. Man får förstås börja i smått för att sedan gå vidare med alltmer avancerade projekt. Från att slipa och måla om en gammal möbel -> måla och tapetsera ett rum -> måla om ytterväggarna på huset, om man nu ser till din bransch och beaktar att framfarten i avancerandet i mitt exempel är väldigt överdiven.
Dessutom har de allra flesta någon man känner med erfarenhet som man kan rådfråga innan och under vägen.
Vågar man bara prova så märker man snart om man "fixar det" och tycker det man gör är roligt. Gör man det inte så blir nog det nyväckta intresset enbart en dagslända. Tycker man att det hela är kul kommer träningen automatiskt hand i hand med antalet projekt.
Redigerat av Cacki: 17-03-2012, 09:51