CITAT (malarmaster @ 17-03-2012, 08:55)

nog bra att prova,men det krävs också att man har "det". att man är en praktiker och inte akademiker.
Klart man kan vara både akademiker och praktiker, jag antar att du menar TEORETIKER och inte akademiker?
För det är ju så att mängder med akademikeryrken är högst praktiska.....
Vad det gäller män vs. kvinnor och föreläsningen vet jag faktiskt inte riktigt vad jag ska säga. Det är väl bara att göra en ritning, beräkna mängd material och sedan vara noga. Finns ju könsskillnader i det. Möjligen kan jag hålla med om att en del verktyg, gäller både elektriska och mauella är gjorda för större händer och och är onödigt tunga. En bra stege är guld värd, speciellt om man är under 170 och behöver få en hyfsad arbetsställning.
Men idag finns många mer ergonomiskt utformade verktyg, tex giraffen med bärremmar etc som underlättar om man inte är så stor och/eller stark.
Däremot var det riktigt irriterande att försöka hitta arbetskläder med bra passform! På sin höjd finns det en dammodell - och den verkar vara gjord för extremt päronformade kvinnor, om man inte passar in i den mallen får man köpa någon av mansmodellerna eller flera storlekar för stort
Redigerat av KRT: 17-03-2012, 10:01