CITAT (Motti @ 19-03-2012, 23:38)

Jag tror att fattigdom för och nu är vitt skilda saker !för mig är fattigdom när man svälter och inte har mat på bordet eller kläder .Har grannar här som nys kom hem från Kap Verde de var riktigt olyckliga och upprörda över fattigdomen där barn som sprang i trasor magra och eländiga !det är inte samma fattigdom som vi har .
Då är det verkligen på tiden att du uppdaterar dig. Du är väl en bra bit över 50 , eller ? Har aldrig fått klart för mig hur gammal du är egentligen för dina uppgifter om det varierar dag för dag.
Fattig nu för tiden är något helt annat , gå som sagt in och läs Rädda Barnens rapport så blir du uppdaterad .
Tycker du verkligen att barn i Sverige ska leva efter samma villkor i dag som för 50 år sedan medan andra har fått det väsentligt bättre ? Eller ska alla andra också gå tillbaka till hur det var för 50 år sedan ?
Tycker du verkligen att barn i Sverige ska jämföras med hur barn i sämre utvecklade länder lever ?
Menar du verkligen att det finns inga fattiga barn i Sverige för att de inte ligger och dör av svält ?
Ta som sagt och tänk till lite , önskar du verkligen att barn i Sverige ska ha det så som du menar är fattigdom ? Ligga och svälta ihjäl ?
Fattigdom är något relativt och inte något som är exakt lika överallt i världen.
Vad är rikedom ? Något helt annat i mindre utvecklade länder än Sverige . Vilka ska vi då betrakta som rika ?
Redigerat av mamamaggan: 19-03-2012, 23:59