CITAT (Huggorm @ 20-03-2012, 13:39)

Hos mig har det inte hänt ett dugg ännu. Det är nog ett par veckor kvar innan det ens börjar synas något
Hoppas vi får en varm april utan bakslag, här har inte varit så mycket frost nu den senare delen av mars.
CITAT (Gunilla T @ 20-03-2012, 17:17)

Här har inte hänt så mycket ännu - varit ganska kyligt en period. De gamla bondsyrenerna har gröna knoppar men så har det varit nästa hela vintern. Azaleorna ser fina ut och trollhasseln blommar - joo...ullungrönnen har stora röda bladknoppar och när de slår ut är det då är det halleluja moment!
Glömde nästan Enkianthus campanulatus - den vackra klockbusken är sprickfärdig - skiftar i grönt och min lilla skenhassel ser ut att ha klarat vintern - små röda knoppar på kvistarna.
En ullungrönn ska jag nog skaffa, du får visa bild på den när den slår ut. Roligt att skenhasslen klarat vintern, dom blommar väl också väldigt tidigt ?
---------------------------------------------------- nytt inlägg
Glömde nämna att dom vilda träden har vissa börjat att slå ut i blommor då, hängen på al, hassel och så salix som slår ut. Men inga blad knoppar än som spricker.