Om jag skall våga mig på att hålla kurs ? Jo, det vore kul! Än så länge är det väl tidsbrist, men jag kan lära mig mer så när jag får tid så satsar jag på att hålla någon kurs utifrån mina detaljfrågor jag ställer här på Odla! ;-).
Jag har faktiskt fått frågan om jag jobbar med träd när folk promenerat förbi när jag hållit på med träden och jag berättar vad jag håller på med. Eller när jag står långa stunder och bara tittar på träden, hur de växer och när jag planerar vad jag skall göra. Mitt svar brukar vara "nej, jag jobbar inte med det men är himla intresserad" vilket de kan hålla med när jag mer än gärna ger dem tips (i massor)!
Bra info om olika storlekar på grundstammen, det har jag letat efter. En fråga; hur ger men stöd till ett fullvuxet träd på B9? Även om det räknas som ett litet träd mot fröstam och A2 så blir det säkert stora krafter och tyngder när det blåser i trädkronan. Att spaljera en B9 kan jag tänka mig ger bra stöd, för där håller man ändå ner storleken med beskärning, men ett kronträd kan inte vara lätt att ge stöd till, eller?