Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bougainvillea, som frusit
          rosita
          Inlägg 22-03-2012, 09:39
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 781
          Medlem nr: 5 587

I vinter, när strömmen gick, blev det -5 grader i mitt vinterbonade växthus. Det var bara så kallt någon timme, men det syntes nästan direk att en del växter inte gillade det! Änglatrumpeterna såg nästan döda ut, men nu kommer det nya blad. Papegojblommans blad rullade ihop sig och blev bruna, men ett nytt blad håller på att veckla ut sig. Det ser värre ut med Bougainvillea, på den syns inte minsta antydan till grönt!

Vad tror ni, kan den ändå ha klarat sig? Hur länge ska jag vänta innan jag ger upp den?

--------------------
          Rosita zon 1

www.ankispassion.blogg.se

www.dromtolkning.blogg.se

Citera

Inlägg i den här tråden
          rosita   Bougainvillea   22-03-2012, 09:39
          Ugglemormor   Och min fällde nästan alla sina blad då jag tog in...   22-03-2012, 14:15
          Peztis   Jag skulle nog bara ge det lite tid... Bourganvill...   22-03-2012, 17:27
          Ugglemormor   Mina 2 som fällde sina blad i höstas kommer nu med...   11-04-2012, 09:08

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 05:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon