Igår ringde jag polisen. Som jag tidigare berättat såldes ett grannhus tidigare och den nye ägaren började med att röja rejält i trädgården. Sen hände absolut inget på den fronten. På senare tiden har det dock flyttat in nån annan djuping, det ser jag på bilen, en Volvo, förut var det bara BMW. Den nye har haft en liten preferens för att väsnas, tydligen leker han med nån musikmaskin. Synt eller liknande. Nåväl, igår kväll blev det värre. Ett jäkla liv med oilka typer av "musik". Kollade mot huset och det rörde sig ett antal personer där inne. Det började strax efter kl 10 och vid 11 hade jag tröttnat och ringde farbror blå. De hade mycket att göra men han skrev ändå in en anmälan. Oväsendet fortsatte men kl 12 stoppade det mitt i en takt. Gick upp och kollade och mycket riktigt stod en polisbil utanför.
Efter det var det tyst och man stängde ett fönster som stått öppet. Strax efter såg jag några personer lämna huset, festen var över. Visserligen hördes det en del oväsen även senare men absolut inte så högt. Jag begriper mig inte på dessa musikskadade personer som inte nog måste ha full volym inne utan även måste spela för hela grannskapet.
Vad är det för djuping då? Efter att ha kollat via bilregistret har jag ett namn som förklarar en del, en trummis i ett popband som även jobbat ihop med Gessle. Skit samma vem man är, man skall inte störa grannarna sent på kvällen i ett tättbebyggt villaområde. Han kan skaffa sig ett hus långt ute på landet och väsnas i. Hoppas han fgått sig en tankeställare nu efter polisbesöket.
Redigerat av Gossen Ruda: 07-01-2012, 12:12