Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Höga perenner?
          AnniiPannii
          Inlägg 14-03-2012, 20:17
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 332
          Medlem nr: 57 464

Hej!

Behöver lite tips om höga perenner över 60 cm i alla fall smile.gif
          Har en rabbat jag planerat in kantnepeta (mycket ) stor blåklocka och rudbeckia "magnus" men behöver nått mer eller tycker ni att jag bara ska köra på dessa tre och i massor? Rabatten är ca 15 m lång men vill inte ha en massa olika sorter utan gärna få fast fler av samma sort smile.gif

Får gärna passa in i den "snälla färgskalan av rosa, vitt, lila blått" utsropstecken hade jag tänkt ha rudbeckian till smile.gif

Några tips?

--------------------
          Följ min väg mot att bli trädgårdsmästare på www.tradgarderamera.blogg.se

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          AnniiPannii
          Inlägg 19-03-2012, 07:23
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 332
          Medlem nr: 57 464

tack för alla svar!

Det blir höstanemon Königin Charlotte. Tyckte den var helt underbar biggrin.gif Tack för tipset Mojan, hur kan jag ha missat denna vackra blomma!
          Sen kör vi vit och blå stor blåklocka, kantnepeta och magnus. Sen får vi se vad som kommer mer.
          Funderar på att skippa den vita stora blåklockan för det kanske bli för rörig, vad tycker ni?
          Tänk på att man inte ser botten av rabatten då det ligger i en slänt och kantnepetan ska vara "närmast" platta marken smile.gif

--------------------
          Följ min väg mot att bli trädgårdsmästare på www.tradgarderamera.blogg.se

Citera
          josohl
          Inlägg 23-03-2012, 09:15
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 516
          Medlem nr: 4 341

CITAT (AnniiPannii @ 19-03-2012, 07:23) *
          Det blir höstanemon Königin Charlotte. Tyckte den var helt underbar biggrin.gif Tack för tipset Mojan, hur kan jag ha missat denna vackra blomma!

Ja, höstanemon är jättefin! Tänk bara på att den är sen! Den blommar hos mig i zon II from sent i augusti och syns ganska lite innan dess. Om man vill ha för- och högsommarfägring måste man alltså ha något annat bredvid för att fylla upp. Själv har jag varvat höstanemon med jättevallmo, de kompletterar varandra bra!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 19:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon